استراتژیست بلومبرگ: اکنون بهترین فرصت برای خرید بیت کوین است

تنش‌ها بین روسیه و اوکراین با سرعت رو به افزایش است و همزمان با آغاز جنگ ‌این دو کشور، بازارهای جهانی واکنش نشان داده و در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرو ریختند. در همین حین، قیمت محبوب‌ترین رمز ارز جهان، بیت کوین (BTC)، نیز تا سطح ۳۴ هزار دلاری افت کرد و مجددا با فشار خریداران به سمت بالا حرکت کرد. نظر به گفته استراتژیست معروف بلومبرگ، اکنون یک موقعیت فوق العاده‌ و بهترین فرصت برای خرید بیت کوین پیش آمده است.

اگرچه اعلان جنگ پوتین بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به خاک و خون کشید و سبب ریزش شدید قیمت نخستین رمز ارز و آلت کوین‌ها شد، اما خیلی زود اوضاع بهبود یافت. در این مقاله قصد داریم به تحلیل قیمت و بهترین زمان خرید بیت کوین از زبان استراتژیست بلومبرگ بپردازیم.

بهترین فرصت خرید بیت کوین همزمان با اصلاح بازارها

قیمت‌ها در بازارهای جهانی، همچون وال استریت، بازار سهام روسیه و حتی رمز ارزها، با تاثیرپذیری از اخبار جنگ روسیه و اوکراین در ابتدای روز ۲۴ فوریه، شروع به ریزش کردند.‌ ساهیل سکرانی (Sahil Sakhrani)، تحلیلگر بازار در یک نهاد تحقیقاتی ارزهای دیجیتال به نام Macro Hive، در‌ این رابطه می‌گوید:

افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین مارکت رمز ارزها را نیز تحت شعاع قرار داد. شاخص‌ها نمایانگر سرمایه‌های از دست رفته‌ بسیاری در‌ این بازار هستند.

سکرانی افزود که تاثیر پذیری بازار ارزهای دیجیتال از سایر بازارهای جهانی اجتناب ناپذیر است و همانطور که بازارهای سنتی از اخبار جنگ تاثیر منفی می‌پذیرند، رمز ارزها نیز دچار افت قیمت خواهند شد.

این در حالی است که بازار محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، BTC، که گویی در نیمه‌های شب (به وقت نیویورک) از اخبار جنگ روسیه تاثیر پذیرفته بود، در ابتدای روز ۲۴ فوریه با فشار خریدارانی که از بهترین فرصت خرید بیت کوین استفاده کردند، دوباره جان گرفت و به سمت بالا حرکت کرد.

با توجه به داده‌های تریدینگ ویو، خریداران رمز ارز BTC در صبح روز پنجشنبه در کمتر از دو ساعت توانستند قیمت آن را که تا ۳۴ هزار دلار افت کرده بود، به سطح ۳۶ هزار دلاری برسانند. تصویر زیر چارت قیمت دلاری بیت کوین (BTC/USDT) را در روز ۲۴ فوریه در تایم فریم ۱ ساعته نشان می‌دهد؛ با توجه به این نمودار، بازار بیت کوین که قبل از آن در حال صعود تدریجی تا ۳۶ هزار دلار نیز رسیده بود، سحرگاه روز ۲۴ فوریه (به وقت نیویورک)، ناگهان ۲,۰۰۰ دلار فرو ریخت. اما همزمان با شروع به کار بازار نیویورک و در حالی که همه مارکت‌های جهانی در تلاطم اخبار جنگ همچنان سقوط می‌کردند، BTC سریعا به سطح قبلی بازگشت و در ادامه روز حتی از آن هم فرا‌تر رفت.

کندل روزانه بیت کوین
کندل روزانه بیت کوین، پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ قابل مشاهده است.

از سویی مایک مک گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، در پادکست “گرگ وال استریت” گفت گویا اصلاح بزرگ بازارها و به ویژه بازار سهام (متاثر از حمله روسیه به اوکراین) گریز ناپذیر است و ارزهای دیجیتال هم مستثنی نیستند.

مک گلون معتقد است که اکنون لحظات تعیین کننده‌ای برای بیت کوین و بهترین فرصت خرید برای سرمایه گذاران بلندمدتی است که پول نقد دارند و می‌خواهند با قیمت مناسب BTC بخرند.‌ این استراتژیست گفت:

نکته کلیدی که در‌ اینجا باید به آن اشاره کرد‌ این است که رمزارزها و بیت کوین هنوز دارایی‌های پرخطر هستند و خیلی اوقات سودده نیستند. هر چند که ممکن است باز هم شاهد نوسان و افت قیمت بیشتر باشیم، من فکر نمی‌کنم قیمت بیت‌کوین سطح ۳۰,۰۰۰ دلار را رو به پایین بشکند، اگرچه در محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار هم مقاومت قوی پیش روی آن است. من فکر می‌کنم در نهایت از بهنرین فرصت های خرید برای تریدرهای بلندمدت بیت کوین پیش آمده و در تاریخ به عنوان یک لحظه تعیین کننده از آن یاد خواهد شد.

برای اطلاع از خبر‌های جدید و قیمت های لحظه ای رمز ارز‌ها می‌توانید به پلتفرم صرافی ارز‌های دیجیتال بیت ۲۴ مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.