۱۰نکته مهمی که شما را در خرید بهترین هاست لینوکس کمک می‌کند

هاست لینوکس یکی از بهترین هاست‌های میزبانی وب‌سایت است که صاحبان کسب و کار در پروژه آنلاین خود از آن استفاده می‌کنند.

انتخاب هاست با کیفیت و درست یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب و کار است. چرا که انتخاب هاست خوب و کارآمد نقش مهمی در ارتقا و رشد کسب و کار دارد. در این بین هاست لینوکس به دلیل کیفیت، کارایی و مزیت‌های خاصی که دارد می‌تواند به عنوان یک انتخاب دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

اگر می‌خواهید برای کسب و کار یا وب‌سایت خود از هاست لینوکس استفاده کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. زیرا در این مطلب ما سعی داریم که شما را به صورت کامل با هاست لینوکس، ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا سازیم تا با اطمینان کامل این هاست را خریداری نمایید.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس به هاستی گفته می‌شود که به وسیله سیستم عامل لینوکس منابع و برنامه‌های آن مدیریت، بهینه‌سازی و اجرا می‌شود. به کمک سیستم عامل لینوکس در هاست‌ها می‌توانیم درخواست و اجرای سایت‌های خود را میسر کنیم. این هاست به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از محبوب‌ترین هاست‌ها به شمار می‌آید.

ارتباط با هاست لینوکس

برای برقراری ارتباط با هاست لینوکس خود می‌توانید از کنترل پنل‌ها استفاده کنید که در این میان کنترل پنل دایرکت ادمین و cpanel از بیشترین محبوبیت و کارایی برخوردار هستند.

سی پنل یکی از کنترل پنل‌های قدرتمند است که توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده و دارای رابط کاربری قدرتمند است. کنترل پنل cPanel ارتباط بین هاست و وب‌سایت را برای کاربر برقرار می‌کند. همچنین از توزیع‌های لینوکس‌ خانواده RedHat ،CloudLinux و سیستم‌عامل‌های  CentOS پشتیبانی می‌کند.

دایرکت ادمین هم یکی از کنترل پنل‌های سازگار با خانواده لینوکس است که به دلیل رابط کاربری مناسب، عدم تحریم ایران و مقرون‌ به‌صرفه بودن در هاست‌های لینوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای هاست لینوکس

هاست‌های مبتنی بر سیستم عامل لینوکس دارای مزایای فراوانی هستند که برای اجرای پروژه‌ها یک انتخاب درست قلمداد شوند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاست لینوکس امکان مدیریت مصرف سخت افزار را به کاربر می‌دهد. به این معنی که کاربر در هاست لینوکس میزان مصرف سخت افزار خود را می‌تواند مشاهده کند.
  • این مدل هاست‌ها سرعت ارتقای منابع و به‌روزرسانی آنها بالاتر است و فرایندهای ارتقا و به‌روزرسانی خودکار دارند.
  • داشتن نسخه پشتیبان و گرفتن بک‌آپ از مزایای مهم و کاربردی برای صاحبان وب‌سایت به شمار می‌رود. هاست‌های مبتنی بر لینوکس امکان گرفتن نسخه پشتیبان فایل را فراهم می‌کنند.
  • نصب خودکار اسکریپت‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا به صورت حرفه‌ای در کمترین زمان ممکن در این هاست‌ها صورت می‌گیرد.

هاست‌های لینوکس دارای مزایایی زیادی هستند که استفاده از این هاست‌ها را توجیه می‌کند. اما باید در انتخاب شرکت سرویس‌دهنده هاست و نوع امکانات آن دقت لازم را داشته باشید. در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که ویژگی‌های بهترین هاست لینوکس به شمار می روند و در فرایند خرید باید به این ویژگی‌ها دقت کنید.

خرید هاست لینوکس

خریدهاست لینوکس یک انتخاب مناسب برای پلتفرم‌های بر بستر php و perl؛ یا برای سایت‌هایی که از اسکریپت‌هایی مانند: وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و… می‌باشد.قیمت‌هاست لینوکس بر اساس نیاز استفاده شما از منابع محاسبه می‌شود. هاست لینوکس در دو کشور: ایران و آلمان با کنترل پنل دایرکت ادمین و سی‌پنل قابل‌ارائه است.

نکات خرید بهترین هاست لینوکس

برای خرید هاست لینوکس باید به نکات متعددی دقت کنید که در این مطلب مهم‌ترین موارد آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این موارد در کیفیت هاست و نحوه عملکرد آن تأثیر مستقیمی از خود به جا می‌گذارد و قبل از خرید باید درباره موارد زیر تحقیق کافی انجام داده باشید.

پایداری سرور

پایداری سرور یا همان Uptime یکی از نکات مهم در فرایند میزبانی است و مشخص می‌کند هاست شما در طول دوره تا چند درصد در دسترس خواهد بود. توصیه می‌شود ۹۹.۹ درصد را حتماً از شرکت ارائه دهنده هاستینگ انتظار داشته باشید.

موقعیت سرور

میزبانی لینوکس در نقاط مختلفی از دنیا ارائه میشود که در کشور ماهم با نام هاست لینوکس ایران عرضه میشود. انتخاب موقعیت هاست با توجه نوع کاربران شما مشخص میشود.

کنترل پنل با رابط کاربری آسان

اطمینان حاصل کنید که برای ارتباط با هاست لینوکس خود از کنترل پنل حرفه‌ای با رابط کاربری آسان استفاده شود؛ همان‌طور که در این مطلب ذکر شد سی پنل و دایرکت ادمین دو پیشنهاد درست و اصولی هستند که هاست‌ها می‌توانند داشته باشند.

خدمات پشتیبانی

شرکت‌های متعددی در ایران و خارج مدعی ارائه خدمات میزبانی هستند. اما باید به هنگام خرید از آنها بحث خدمات پشتیبانی و کیفیت آن را بررسی کنید. مطمئن شوید شرکت ارائه‌دهنده هاست پشتیبانی و همراهی خوبی داشته باشد و در زمان سریع به صورت حرفه‌ای و دقیق در رفع ایرادات، ارورها و مشکلات پاسخگو باشد.

نسخه پشتیبان

مطمئن شوید از جایی که میزبانی لینوکس را تهیه می‌کنید از هاست شما و اطلاعات ایمیل‌ها پشتیبانی منظم و مستمر داشته باشد و در صورت لزوم آن را در اختیار شما قرار دهد.

وجود بک‌آپ روزانه و هفتگی باعث می‌شود در شرایط بحران و در دسترس خارج شدن هاست، نسخه پشتیبان را در اختیار کاربر قرار دهد و تا پایدار شدن شرایط همراه کسب و کار باشد.

دوره تست رایگان

امکان تست رایگان و دسترسی قبل از خرید یکی از نکاتی است که اگر در اختیار داشته باشید و از آن استفاده کنید، مفید و ثمربخش خواهد بود. داشتن تست رایگان برای هاست‌ها ریسک استفاده را پایین می‌آورد و می‌توانید با اطمینان بیشتری هاست لینوکس مورد انتظار خود را خریداری کنید.

امکان ساخت ایمیل

هاست لینوکسی که خریداری می‌کنید باید امکان ایجاد ایمیل برای مکاتبات و مدیریت آنها را داشته باشد. این مسئله در بحث‌های مدیریت وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاست لینوکس

سخت‌افزارهای به روز

مطمئن شوید هاستی که خریداری می‌کنید به جدیدترین سخت‌افزارهای روز مجهز باشد و از جدیدترین نرم‌افزارها و استانداردهای فضای وب پشتیبانی کند. از بروز بودن پورت‌های شبکه و سخت‌افزارها نیز مطمئن باشید. تکنولوژی مورد استفاده در پورت‌ها در سرعت انتقال اطلاعات بسیار مهم می‌باشد.

تأمین امنیت هاست لینوکس

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاست باید امنیت لازم برای حفاظت از زیرساخت مشتری را فراهم آورد در این مسیر استفاده از فایروال‌های سخت‌افزاری یکی از راه‌های ارتقای امنیت هاست‌ها است.

جمع‌بندی
هاست لینوکس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید هاست و میزبانی وب‌سایت است. انتخاب درست هاست به ارتقا و رشد پروژه بسیار کمک می‌کند، به همین دلیل در هنگام خرید آن باید بیشترین دقت را داشته باشید. در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و شرایط خرید هاست لینوکس اشاره کردیم و موارد مهمی چون میزان پایداری، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، کنترل پنل حرفه ای و… در انتخاب بهترین هاست لینوکس می‌توانند نقش موثری داشته باشند. اگر شما هم در زمینه هاست لینوکس سؤالی دارید یا تجربه خاصی به دست آورده‌اید با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.