پیش بینی قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در سال ۲۰۲۳

ارز دیجیتال دوج کوین یکی از ۱۰ ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال است که جامعه طرف‌داران گسترده‌ای دارد. این ارز توانسته‌ است توجه زیادی را در اخبار و شبکه‌های اجتماعی مختلف به خود جلب کند. دوج کوین با استفاده صحیح از این توجه جهانی و با گسترش کاربردهای خود موفق شده است رشد بسیار خوبی را تجربه کند و به خریداران خود سود خوبی برساند.

در این مقاله تلاش می‌کنیم با ابزارهای علمی و فنی به بررسی آینده رمزارز دوج کوین در سال ۲۰۲۳ بپردازیم و قیمت دوج کوین را در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی ‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دوج کوین چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین (DogeCoin) اولین میم‌کوین بازار ارزهای دیجیتال است که در روزهای پایانی سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. میم‌کوین‌ها توکن‌هایی هستند که با هدف سرگرمی و شوخی ایجاد می‌شوند؛ اما خالقان دوج‌کوین علاوه بر این که توکنی جالب و سرگرم‌کننده تولید کرده بودند قصد داشتند مشکل بیت‌کوین که نمی‌توانست گزینه خوبی برای پرداخت‌های کوچک و خرد باشد را حل کنند و ضمناً تعداد توکن‌ محدود و پایان‌پذیری نداشته باشند.

ابتدا همه چیز شوخی و طنز به نظر می‌رسید؛ اما جذب طرف‌داران بسیار زیاد در شبکه‌های اجتماعی و به‌صورت آنلاین باعث شد دوج‌کوین خیلی زود بر سر زبان‌ها بیفتد و جامعه طرف‌داران پرشوری را برای خود بسازد. در حال حاضر به نظر می‌رسد یکی از ارزشمندترین منابع خلق ارزش دوج کوین همین جامعه طرف‌داران این ارز دیجیتال باشد.

علاوه بر جامعه طر‌ف‌داران و شبکه‌های اجتماعی حمایت افراد اثرگذار و مشهور هم در اوج‌گرفتن دوج‌کوین تأثیر زیادی داشته است. حمایت ایلان ماسک مدیر خودروسازی تسلا و استارلینک و توییتر باعث شده است این ارز دیجیتال با نام این کارآفرین مشهور عجین شود و هر جا نام ایلان ماسک می‌آید ناخودآگاه دوج‌کوین هم به یاد آید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳

با بررسی برترین کتب حوزه مالی و اقتصادی ممکن است بتوانیم پیش‌بینی درست و علمی از آینده قیمت ارز دیجیتال دوج کوین داشته باشیم؛ بنابراین باید ابتدا عوامل مؤثر بر قیمت این ارز دیجیتال را بشناسیم.

  • سازوکار بازار و میزان عرضه و تقاضا: تعیین قیمت ارز دیجیتال دوج‌ کوین (DogeCoin) مانند دیگر ارزهای دیجیتال از طریق سازوکار بازار و فرایند عرضه و تقاضا تعیین می‌شود هرچه میزان تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد قیمت دوج کوین افزایش پیدا می‌کند و در صورت افزایش عرضه و کم‌شدن تقاضا دوج کوین نزولی می‌شود.
  • روند کلی بازار ارزهای دیجیتال: روند کلی بازار ارزهای دیجیتال فارغ از ارزش ذاتی ارز دوج کوین‌ و دیگر ارزها بر روند این رمزارز تأثیرگذار است. بیشتر صعودهای قوی ارز دیجیتال دوج کوین در بازار صعودی ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده است.
  • تعداد توکن‌های موجود و در حال گردش: ارز دوج کوین (DOGE) مانند بیت‌کوین نیست که تعداد توکن محدود و معین قابل استخراج داشته باشد؛ بنابراین باید توجه کرد که برای افزایش قیمت دوج کوین لازم است میزان تقاضا برای این توکن از تعداد توکن‌های عرضه شده بیشتر باشد.
  • پروژه‌های مشارکت‌کننده: در حال حاضر پروژه‌ها و فروشگاه‌های آفلاین و آنلاین مختلفی از دوج کوین به‌عنوان ارز قابل پرداخت در فروشگاه خود پشتیبانی می‌کنند. هر چه موارد استفاده دوج کوین در زندگی واقعی بیشتر شود قطعاً میزان تقاضا برای آن افزایش خواهد یافت و باعث افزایش قیمت این ارز خواهد شد.
  • شبکه‌های اجتماعی و افراد اثرگذار: جامعه طرف‌داران بزرگ دوج کوین (DogeCoin) در شبکه‌های اجتماعی تأثیر پررنگی بر شناخته‌تر شدن این ارز دیجیتال دارند. همچنین افراد اثرگذاری مانند ایلان ماسک با برد رسانه‌ای بالا هرگاه از دوج کوین سخن گفته‌اند باعث انفجار قیمت آن شده‌اند. اخیراً با خرید توییتر از سوی ایلان ماسک قیمت دوج کوین هم افزایش بسیار خوبی را تجربه کرد؛ بنابراین در حال حاضر به نظر می‌رسد هر چیزی که نام ایلان ماسک را در خبرها مطرح کند می‌تواند باعث افزایش قیمت دوج کوین شود.

چگونه قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی می‌کنیم؟

برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال مخصوصاً‌ ارز دیجیتال دوج کوین چه ابزارهایی داریم و از چه مواردی استفاده می‌کنیم؟ مهم‌ترین ابزارهای ما برای پیش‌بینی یا تحلیل قیمت دوج کوین عبارت‌اند از:

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال دوج کوین

  • تحلیل بنیادی: ‌با درنظرگرفتن عوامل داخلی پروژه و عناصر اقتصادی توکن ارزش ذاتی آن را تعیین می‌کند و هدف توکن را رسیدن به این ارزش ذاتی می‌داند.
  • تحلیل تکنیکال: با نگاه به نمودار گذشته قیمتی و استفاده از اصول تحلیل تکنیکال یا اندیکاتورهای مختلف به تحلیل نمودار قیمت پرداخته و هدف قیمتی آن را تعیین می‌کند.
  • الگوریتم‌های رایانه‌ای: الگوریتم‌های رایانه‌ای ممکن است گذشته‌نگر یا با استفاده از اطلاعات حال حاضر عمل کنند. این الگوریتم‌ها ممکن است عوامل متعدد و پیچیده‌ای را در نظر بگیرند و دقت تحلیل آن‌ها بستگی به متغیرهایشان دارد.
  • نظر کارشناسان: کارشناسان با درنظرگرفتن علل و عوامل مختلف بنیادی، تکنیکال و الگوریتم‌ها و همین‌طور اخبار پروژه و ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی و با تجربه خود در بازار به پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳

اواخر سال ۲۰۲۲ خرید توییتر به‌وسیله ایلان ماسک بار دیگر دوج کوین را بر سر زبان‌ها انداخت و صعود خوبی را برای این ارز دیجیتال به وجود آورد. این ارز دیجیتال از نظر تکنیکال هم توانست خط روند نزولی بلندمدت خود را بشکند و امیدها برای صعود بلندمدت‌تر را به وجود آورد.

پیش‌ بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳ از دید وب‌سایت Changely

کارشناسان وب‌سایت Changely بر اساس تحلیل تکنیکال معتقد هستند که قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳ می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند، ‌ این وب‌سایت قیمت‌ دوج‌کوین را به تفکیک در ماه‌های مختلف سال پیش‌بینی کرده است. بر اساس پیش بینی Changely حداقل قیمت دوج کوین در سه‌ماهه اول سال ۰٫۰۶۶۹۹ و حداکثر ۰٫۰۸۱۹۹ پیش بینی شده است. بر اساس پیش‌بینی و تحلیل کارشناسان این وب‌سایت حداقل قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۲۳ ۰٫۰۶۶۹۹ و حداکثر قیمت آن  ۰٫۱۱۹۹۸۸ دلار خواهد بود. براین‌اساس دوج کوین می‌تواند در این سال رشد حدوداً ۸۰ درصدی دلاری را تجربه کند که در صورت وقوع رشد جالبی خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین در ۲۰۲۳ از نگاه Bezinga

وب‌سایت Bezinga.com حرکت کلی ارز دیجیتال دوج کوین در سال ۲۰۲۳ را صعودی می‌بیند. این وب‌سایت معتقد است دوج کوین می‌تواند رشد دلاری حدوداً ۵۰ درصدی را در این سال تجربه کند.

پیش‌بینی Cryptonews از قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳

کارشناسان وب‌سایت کریپتو نیوز هم معتقد هستند که به ‌احتمال فراوان وضعیت دوج کوین در سال ۲۰۲۳ صعودی خواهد بود. بااین‌وجود آرزوی رسیدن دوج‌کوین به ۱ دلار در این سال کمی بعید به نظر می‌رسد بااین‌حال به نظر می‌رسد دوج کوین بتواند برخی سقف‌های شکل‌گرفته در سال ۲۰۲۲ را دوباره پس بگیرد و جایگاه خوبی برای خود پیدا کند. کریپتو نیوز معتقد است دوج کوین احتمالاً به‌راحتی می‌تواند از ۰٫۱۶ و سقف بالاتر از آن عبور کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پیش‌بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳ و عوامل مؤثر بر آن پرداختیم. با استناد به پیش‌بینی‌های برخی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های پیش‌بینی‌کننده قیمت ارزهای دیجیتال دیدیم که از نظر اکثر این کارشناسان نمودار دوج کوین در سال ۲۰۲۳ صعودی خواهد بود و خرید این ارز دیجیتال می‌تواند برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سودده باشد. باید توجه داشت که نظرات کارشناسان می‌تواند دید خوبی نسبت به آینده به ما بدهد؛ ولی درعین‌حال باید همیشه باید جانب احتیاط را هم حفظ کنیم و تاحدامکان بر اساس تحلیل شخصی اقدام به خرید کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.