هشدار! آیا تلویزیون هوشمند ما را تماشا می‌کند؟

آیا واقعا تلویزیون هوشمند ما را تماشا می‌کند؟ عادات ما را ضبط کرده و از این راه برای کمپانی‌های خود درآمد کسب می‌کند؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات امنیتی پاسخ دهیم.

اگر تلویزیون شما هوشمند است، به احتمال زیاد شما را تماشا می‌کند. اما چگونه تلویزیون هوشمند شما عادت‌های شما را ضبط می‌کند و بسیار بی سر و صدا از آن درآمد به دست می‌آورد؟

از آنجایی که تلویزیون هوشمند شما به مودم خانه شما متصل است، آدرس IP مشابهی دارد که خانواده شما را شناسایی می‌کند.  این آدرس مشترک به این معنا است که می‌توانید در تمام دستگاه‌های متصل به شبکه خود با استفاده از داده‌های تلویزیون مورد هدف قرار بگیرید.

به عبارت دیگر، همان تبلیغی که در تلویزیون هوشمند مشاهده کردید، دوباره در گوشی هوشمند شما ظاهر خواهد شد.

چگونه می‌توانید از داده‌های تلویزیون هوشمند محافظت کنید؟

خطرات تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند شما آنلاین است، بنابراین آنچه در پشت صحنه در حین تماشای تلویزیون اتفاق می‌افتد، مانند شرایطی است که با لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند خود آنلاین می‌شوید.

در تلویزیون نیز تبلیغات و محتوای متناسب با علایق تان ردیابی می شود.

نحوه جمع‌آوری داده‌های شما در تلویزیون با روشی که سایت‌هایی مانند یوتیوب یا فیس‌بوک استفاده می‌کنند مشابه است. تلویزیون از این داده‌ها برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای هدف قرار دادن شما استفاده می‌کند.

در تلویزیون هوشمند متصل به اینترنت، این محتوای جمع‌آوری‌شده به اطلاعات دیجیتالی از طریق سرویس‌های اینترنتی مانند Netflix محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند شامل امضاهای پیکسلی از تلویزیون کابلی معمولی و DVD نیز باشد. این اطلاعات هر چند ثانیه از تلویزیون شما به شرکت‌ها منتقل خواهد شد.

فشار بر شرکت‌ها برای شفاف سازی جمع آوری داده‌ها

در مبحث جمع آوری داده‌ها دو موضوع اهمیت دارد کاربر و شفافیت.

تلویزیون‌های هوشمند از مدت‌ها قبل وجود داشته‌اند، اما تنها در سال ۲۰۱۷ بود که FTC به تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند Vizio واکنش نشان داد. در نهایت این شرکت مجبور شد ۲.۲ میلیون دلار برای جمع‌آوری داده‌ها بدون رضایت کاربر بپردازد.

از آن زمان، نظارتی بیشتر بر سازندگان تلویزیون‌های هوشمند اعمال می‌شود. حالا فشار بیشتری بر شرکت‌ها وجود دارد تا در شرایط اولیه در حین فروش و راه‌اندازی تلویزیون هوشمند خود، آنچه را که جمع‌آوری می‌کنند، را به صورت شفاف اذعان کنند.

اما واضح است که هنوز یک مشکل وجود دارد. هنگامی که کاربران تلویزیون‌های مجهز به اینترنت سیستم خود را راه اندازی می‌کنند، ۹۰ درصد از آنها با جمع آوری داده‌های خود موافقت می‌کنند.

اکنون حتی FBI به مردم هشدار می‌دهد که تلویزیون‌های هوشمند خود را ایمن کنند.  اما، همانطور که می‌دانید مجریان قانون نیز یک همکاری پنهانی با این شرکت‌ها دارتد. به عبارت دیگر مدل کسب‌وکار داده‌کاوی امروزی که بسیاری از شرکت‌های فناوری از آن نهایت استفاده را می‌برند، فدرال و نیزوهای دولتی و قانونی  را نیز بسیار خوشحال خواهد کرد.

گزارش جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که ما می‌توانیم منتظر آینده‌ای با داده‌های رمزگذاری نشده باشیم. و این فاجعه است. به زودی حتی در خانه‌هایمان نیز امنیت نداریم و باید مراقبت حرف زدن‌هایمان نیز باشیم.

مانند لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند، برخی از تلویزیون‌های هوشمند دارای میکروفون و دوربین هستند؛ اگرچه دوربین در مدل‌های محدودتری به کار گرفته می شود.

این دوربین‌ها و میکروفون‌ها همان مشکل گوشی‌های هوشمند را به وجود می‌آورند. آن‌ها می‌تواند شما را ببیند و بشنود. یعنی اینکه شرکت‌ها می‌توانند یک نفوذ سمعی و بصری به زندگی شما داشته باشند و هکرها نیز از این موضوع بی نصیب نیستند.

در حالی که FBI ممکن است به شما در مورد حمله هکرها به تلویزیون هشدار دهد، شاید آنها نیز در این بازی دست دارند.   نظارت بر شما از طریق دوربین یا میکروفون در حالی که به نظر می‌رسد تلویزیون شما خاموش است بسیار وحشتناک است.

 

چگونه می‌توانید از تلویزیون هوشمند خود محافظت کنید؟

خطرات تلویزیون هوشمند

در سال ۲۰۱۸، ۱۱۴ میلیون تلویزیون هوشمند در سراسر جهان فروخته شد. طبق آمار در ایالات متحده، حدود ۴۵ درصد از خانه‌ها یک تلویزیون هوشمند داشتند و این آمار روز به روز بیشتر شده است. امروز در سال ۲۰۲۳ در بیشتر خانه‌های ایرانیان، تلویزیون هوشمند وجود دارد.

بنابراین باید بدانید چگونه مانع از ردیابی و شنود اطلاعات نوسط تلویزیون هوشمند شوبد.  در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از تلویزیون هوشمند خود انجام دهید.

وقتی تلویزیون خود را تنظیم می‌کنید مراقب باشید

با تمام شرایط به طور خودکار موافقت نکنید، بنابراین می‌توانید از این روش برای محدود کردن دسترسی تلویزیون به داده‌هایتان استفاده  کنید.

اگر قبل از شروع به کار با یک تلویزیون هوشمند جدید، این مطلب را می‌خوانید، پس شانس شما بیشتر است. زیرا پس از نصب تلویزیون دیگر انصراف از موافقت نامه‌ها دشوار است.

روش تغییر تنظیمات برای هر تلویزیون متفاوت است، بنابراین باید مشخصات مدل خود را جستجو کنید.

شما می‌توانید تلویزیون هوشمند خود را آفلاین کنید

به عنوان مثال، می‌توانید سرویس پخش مورد علاقه خود را از لپ تاپ خود اجرا کنید و آن را به پورت HDMI تلویزیون وصل کنید.

اگر می‌خواهید تلویزیون خود را هوشمند و آنلاین نگه دارید، یک VPN می‌تواند بسیار کمک کند. ایمن کردن روتر خانگی با VPN یک راه عالی برای رمزگذاری آنلاین شما است که از شما در برابر هکرها محافظت می کند.

 

امروزه بیشتر دستگاه‌های ما هوشمند شده‌اند؛ اما این بدان معنا نیست که باید در مورد نحوه استفاده از آن‌ها بی خیال باشیم.

دفعه بعد که یک دستگاه هوشمند جدید را راه اندازی می‌کنید، مطمئن شوید که قابلیت‌های آن چیست و برای محافظت از حریم خصوصی خود چه کاری باید انجام دهید.

منبع: avg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.