این درمان‌های خانگی برای زمانی که بارداری و سرما خوردی، عالیه

بارداری سفری زیبا و انتظاری شیرین است؛ با این حال، مادران باردار در این سفر ممکن است با چالش‌های روبرو شوند که یکی از آنها سرفه و سرماخوردگی است.

با اینکه سرماخوردگی در دوران بارداری رایج است، اما می‌تواند ناراحت کننده و آزاردهنده باشد. بنابراین، ما در این مظلب چند درمان خانگی کاربردی و بدون ضرر برای دوران بارداری را به شما معرفی می‌کنیم.

 

آیا سرماخوردگی در دوران بارداری خطر دارد؟

نگران نباشید سرماخوردگی در دوران بارداری خطرناک نیست. با این حال، به دلیل نشانه‌هایی مانند آبریزش یا گرفتگی بینی، سرفه، عطسه و خستگی باعث آزار و اذیت مادر می‌شود.

با اینحال اگرچه این علائم سلامت کودک را تهدید نمی  کننداما، مدیریت  آنها برای کاهش ناراحتی مادر و اطمینان از بارداری سالم مهم است.

آیا خوردن داروی سرماخوردگی در بارداری  بی خطر است؟

شما باید  در دوران بارداری احتیاط بیشتری کنید. برخی از داروها، مانند ضد احتقان‌ها و آنتی هیستامین‌ها، خطرات بالقوه ای برای شما و جنین دارند. قبل از استفاده از هر دارویی در این دوران بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

۱۰ درمان خانگی برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری

درمان سرماخوردگی در دوران بارداری

  1. آب زیاد بخورید

هیدراته ماندن برای سلامت بدن بسیار مهم است و زمانی که در دوران بارداری سرما می‌خورید این کار بیشتر اهمیت دارد. نوشیدن مایعات زیاد مانند آب، دمنوش های گیاهی و آبگوشت می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند. سعی کنید روزانه حداقل هشت تا ده لیوان آب بنوشید و اگر تب دارید، مایعات را افزایش دهید.

  1. ویتامین‌های دوران بارداری عالی هستند

مصرف منظم ویتامین‌های دوران بارداری در این دوران ضروری است و می‌تواند از سیستم ایمنی بدنتان مراقبت کند.

این ویتامین‌های دوران بارداری دارای مواد مغذی مهم مانند ویتامین C، ویتامین D و روی است که می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک کرده و با عفونت‌ها مبارزه کنند. با این حال، قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

  1. سوپ داغ

لذت یک کاسه سوپ گرم می‌تواند در سرماخوردگی در دوران بارداری باعث آرامش شما شود. علاوه بر این، این یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای سرفه در این دوران است. سوپ‌هایی مانند نودل مرغ یا سوپ سبزیجات خوب هستند و به تسکین گلو و تغذیه بدن کمک می‌کنند. همچنین بخار سوپ داغ به رفع گرفتگی بینی کمک خواهد کرد.

  1. آب آناناس

آب آناناس حاوی بروملین است که به دلیل خواص ضد التهابی آن بسیار اهمیت دارد. مصرف آب آناناس می‌تواند به تسکین گلودرد و کاهش احتقان بدن نیز کمک کند. با این حال، زیاده روی نکنید زیرا اثر ملین دارد.

  1. دستگاه بخور

استفاده از دستگاه بخور در اتاق خواب می‌تواند به افزایش رطوبت هوا و رفع گرفتگی بینی کمک کند. هوای خشک علائم سرماخوردگی را بدتر کرده و تنفس را سخت‌تر می‌کند. البته دستگاه بخور را به طور منظم تمیز کنید تا از رشد کپک یا باکتری جلوگیری شود.

  1. زنجبیل

زنجبیل از قدیم  برای تسکین بیماری‌های مختلف مانند سرفه و سرماخوردگی به کار گرفته می‌شد. به عنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی سرماخوردگی در بارداری؛ چای زنجبیل توصیه می‌شود.

برای استفاده از آن کافی است زنجبیل تازه را در آب جوشانده و کمی عسل اضافه کنید. چای زنجبیل به تسکین گلودرد، کاهش سرفه و کاهش حالت تهوع کمک می‌کند.

  1. استراحت و خوابیدن

استراحت برای بهبود بدن در این دوران بسیار مهم است. شما باید به اندازه کافی بخوابید و در طول روز استراحت کنید تا انرژی خود را حفظ کنید. به سیگنال بدنتان گوش دهید و هروقت خسته شدید استراحت کنید.

  1. زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی محبوب شده است. اضافه کردن زردچوبه به شیر یا چای گرم می‌تواند به تسکین سرفه و کاهش التهاب کمک کند. با این حال، قبل از اینکه زردچوبه را در این دوران مصرف کنید با پزشک مشورت نمایید.

  1. آب نمک

غرغره کردن با آب نمک گرم گلودرد را تسکین می‌دهد. نصف قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و چند بار در روز غرغره کنید. این یک درمان بی خطر برای کاهش سوزش گلو است.

  1. سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند با عفونت‌ها مبارزه کمک کند. برای مصرف آن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب گرم و عسل مخلوط کرده و برای تسکین گلودرد و تقویت سیستم ایمنی بدن بنوشید. با این حال، باید دقت کنید و  سرکه سیب را خوب رقیق کنید.

باردارم و همسرم سرما خورده و سرفه می‌کند؛ چه کار کنم؟

برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری، فرد بیمار باید بهداشت را رعایت کنند، شستن مرتب دست‌ها، پوشاندن دهان و بینی در حین سرفه یا عطسه، و استفاده از دستمال‌ها و .. می‌تواند امکان انتقال را کاهش دهد.

راه‌های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از سرماخوردگی در دوران بارداری

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. تقویت سیستم ایمنی می‌تواند مانع از ابتلای شما به سرماخوردگی  در دوران بارداری شود.

در این قسمت چند روش طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

ورزش‌های منظم مانند پیاده روی یا یوگا در دوران بارداری بسیار مفید است. البته با نظر پزشک این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی مغذی مملو از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی بسیار خوب است.

خواب کافی بسیار اهمیت دارد.

استرس را با روش‌هایی مانند تمرینات تنفس عمیق یا مدیتیشن مدیریت کنید.

دست‌های خود را همیشه و همیشه با آب و صابون بشویید، به خصوص قبل از غذا خوردن.

نتیجه گیری

مبارزه با سرماخوردگی در دوران بارداری چالش‌برانگیز است، اما با روش صحیح و درمان‌های خانگی، می‌توانید درد خود را تسکین داده و این بیماری را شکست دهید.

به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر گونه دارو یا مکمل با پزشک مشورت کنید. استراحت کافی، آبرسانی و سبک زندگی سالم در این دوران بسیار مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.