باتری گوشی آیفون ۱۵ چقدر قدرت دارد؟ آشنایی کامل با عملکرد آن

گوشی‌های هوشمند در دنیای امروز، همه‌چیز ما هستند؛ به طوری که وقتی باتری گوشی خالی می‌شود، احساس می‌کنیم از دنیا جدا شده و نمی‌توانیم به کارهای خود رسیدگی کنیم. به همین خاطر می‌توان طول عمر باتری را یکی از قابلیت‌های مهم گوشی دانست که شرکت‌های سازنده همیشه به دنبال بهبود آن در محصولات خود بوده‌اند تا کاربران را راضی نگه دارند. شرکت اپل هر ساله عمر باتری آیفون‌های خود را به شکل قابل توجهی بهبود داده است. جدیدترین سری محصولات این شرکت که در شهریور ماه به بازار تلفن همراه عرضه شد، آیفون ۱۵ است؛ شاید برایتان این سوال پیش بیاید که باتری آن در مقایسه با مدل‌های قبلی چه تفاوتی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، در این مقاله قرار است به جزئیات باتری این محصول بپردازیم و هر آنچه باید در مورد طول عمر باتری آیفون ۱۵، قدرت و عملکرد آن بدانید را آشکار کنیم.

قدرت باتری آیفون ۱۵

طبق گزارش‌ها این آیفون ۱۵. ۵ سانتی‌متری که در دو مدل آیفون ۱۵ ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده است، از یک باتری با ظرفیت ۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که ممکن است در مقایسه با هم‌نسلان خود، کوچک‌تر به نظر برسد. با این حال، همچنان می‌تواند عمر باتری مناسب ۹ ساعت و ۵۷ دقیقه را ارائه دهد. با اینکه اپل اندازه باتری را در مشخصات گوشی ذکر نکرده است، اما این باتری کمی بزرگتر از باتری ۳۲۷۹ میلی آمپر ساعتی آیفون ۱۴ بوده و ما شاهد یک جهش بسیار بزرگ در زمان اجرا هستیم.

به این معنا که شما می‌توانید برای مدت زمان طولانی‌تری از آیفون ۱۵ نسبت به مدل پیشین خود استفاده کنید. این مدل برای کسانی که به دنبال یک همراه قابل اعتماد و قدرتمند هستند، یک انتخاب ایده‌آل است. شاید هنگام مقایسه آیفون ۱۵ با آیفون ۱۴، تفاوت قابل ‌توجهی را در قسمت باتری احساس نکنید؛ اما وقتی مدل پلاس و پرو را با مدل‌های پایه مقایسه می‌کنید، عملکرد بهتری را در طول عمر باتری احساس خواهید کرد.

عملکرد باتری آیفون ۱۵

قبل از عرضه آیفون ۱۵ شنیده‌ها حاکی از آن بود که عملکرد باتری این سری از محصولات اپل بهبود یافته است؛ چرا که شرکت اپل بیش از یک دهه است که برای نوآوری در فناوری گوشی‌های هوشمند خود تلاش می‌کند. در این بخش می‌خواهیم عملکرد باتری آیفون ۱۵ را مورد بررسی قرار دهیم.

طول عمر باتری

جدا از طراحی و عملکرد، عمر باتری آیفون‌ها همیشه موضوع داغی در میان علاقه‌مندان به گجت‌ها بوده و بخش زیادی از توجه طراحان را به خود اختصاص می‌دهد. این تلاش، در محصول جدید این شرکت یعنی آیفون ۱۵ نیز مشخص بود و با بررسی این مدل خواهید دید که با به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر در بخش تراشه و قسمت سخت‌افزاری، این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنند و باتری آن دیرتر خالی شود.

قابلیت بهینه سازی نرم افزاری باتری

از iOS 13 و سیستم‌های بعد از آن، آیفون‌ها به قابلیت شارژ بهینه باتری مجهز شدند که به بهبود سلامت باتری کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، در حال حاضر به آیفون ۱۵ ویژگی جدیدی به نام Limit 80% اضافه شده است که طول عمر باتری را بیشتر می‌کند.

باتری گوشی آیفون ۱۵

امکانات سخت افزاری آیفون ۱۵ برای افزایش طول عمر باتری

می‌توان گفت استفاده از فناوری ۳ نانومتری به همراه تراشه A17 بیونیک باعث شده تا آیفون ۱۵ در مقایسه با نسل‌های قبلی خود، به شکل بهینه‌تری از باتری استفاده کرده و به همراه طول عمر بیشتر، از شارژدهی خوبی نیز برخوردار باشد؛ بنابراین می‌توانید برای کارکرد بهتر این تلفن و کنترل مصرف باتری، از این قابلیت‌های جدید و یا روش‌هایی مانند کاهش نور نمایشگر و … استفاده کنید.

بررسی ساعت کارکرد باتری آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ دارای باتری ۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعتی است؛ این مقدار کمی بزرگ‌تر از مدل سال گذشته یعنی آیفون ۱۴ پرو و باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن و همچنین آیفون ۱۴ با باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی آن است. ظاهرا اپل از سال گذشته کار بهینه‌سازی بیشتری روی نرم افزار و سخت افزار نیز انجام داده است. پس به رسم معمول، باتری آیفون ۱۵ عمر بالایی را ارائه می‌دهد.

این محصول توانسته نمره استفاده فعال ۲۰ ساعت و ۱۳ دقیقه را کسب کند. با توجه به اینکه آیفون ۱۵ یک باتری بسیار کوچکتر را یدک می‌کشد، این مقدار برای پیشی گرفتن از بسیاری از رقبای پرچم‌دار خود مثل سامسونگ گلکسی اس ۲۳ و گوگل پیکسل ۸ کافی است. شاید تصور کنید که بزرگ شدن باتری می‌تواند باعث سنگین‌تر شدن گوشی و تغییر اندازه‌های آن نیز شود؛ اما خوشبختانه اپل با فناوری‌های پیشرفته‌ای که در آیفون ۱۵ به کار برده است، تماما این مشکل را حل می‌کند.

مشخصات باتری آیفون ۱۵ پلاس

آیفون ۱۵ پلاس در زمینه عمر باتری حرف اول را می‌زند. این گوشی با یک باتری غول پیکر ۴۳۸۳ میلی آمپر ساعتی، می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۳ ساعت و ۱۹ دقیقه دوام بیاورد. اگر عادت به انجام بازی‌های سنگین با گوشی را دارید یا کسی هستید که در طول روز با گوشی خود زیاد کار می‌کنید، آیفون ۱۵ پلاس که یک گوشی گیمینگ است، می‌تواند زحمت حمل شارژر و پاوربانک را برای شما کاهش دهد.

باتری گوشی آیفون ۱۵

مشخصات باتری آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی با باتری ۳۲۷۴ میلی آمپر ساعتی را می‌توان به عنوان یک پاوربانک جمع و جور که عمر باتری قابل ‌قبولی با ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه را ارائه می‌دهد، معرفی کرد. اگر به ۱۱ ساعت عمر باتری نیاز ندارید و یک دستگاه جمع و جورتر با تمام ویژگی‌های پیشرفته یک گوشی هوشمند را ترجیح می‌دهید، آیفون ۱۵ پرو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

سخن پایانی

شرکت اپل در باتری جدیدترین محصول تولیدی خود یعنی آیفون ۱۵ گام بلندی برداشته و با بهبود این ویژگی در بخش‌های قدرت باتری و عملکرد، بار دیگر برتری خود را به دیگر رقبا ثابت کرده است. با بیشتر شدن ظرفیت باتری دستگاه، کاربران می‌توانند بهتر از قبل، از آیفون خود استفاده کرده و بدون حمل شارژر و شارژ مکرر، دیگر استرسی از بابت خاموش‌شدن تلفن خود را در موقعیت‌های مهم نداشته باشند؛ بنابراین اگر عمر باتری برایتان در اولویت قرار دارد، می‌توانید به آیفون ۱۵ اعتماد کرده و این محصول را خریداری کنید. اگر قصد خرید بدون واسطه انواع محصولات اپل را در ایران دارید، از بازرگانی سیب خریداری کرده و کارهای مربوط به رجیستری را انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.