تعمیر صفحه نمایش ترک خورده گوشی هوشمند در خانه

آیا صفحه گوشی شما ترک خورده است؟ با توجه به میزان آسیب آن می‌توانید از روش‌های زیر برای تعمیر ال سی دی گوشی استفاده کنید.

از تعمیرات سریع خانگی گرفته تا تعمیرات حرفه ای، همیشه یک راه حل ساده برای شما وجود دارد.

گوشی هوشمند شما یک لحظه در دستتان است و خیلی سریع از دست شما به زمین می‌افتد و می‌شکند. گاهی اوقات محافظ شیشه و پلاستیک قاب از آن محافظت می‌کند؛ اما در بیشتر موارد این ضربه‌ها  منجر به شکستگی یا ترک خوردن صفحه‌نمایش می‌شود.

ترک خوردگی یا شکستگی صفحه نمایش رایج‌ترین مشکلی است که کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه می شوند. صفحه نمایش شکسته ممکن است تلفن هوشمند را بی استفاده کند؛ پس بهتر است هرچه زودتر به آن رسیدگی کنید.

خوشبختانه، تعمیر و تعویض صفحه نمایش گوشی آسان است. یک تعمیرکار گوشی هوشمند می‌تواند به شما کمک کند. با این حال، درجه تعمیر مورد نیاز به آسیب بستگی دارد. قاب گوشی هوشمند می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌ها کمک کند، اما هنگامی که صفحه نمایش شکسته شد باید تعمیر شود.

چرا صفحه نمایش گوشی خیلی راحت می‌شکند؟

صفحه نمایش ترک خورده گوشی هوشمند

به طور کلی ما گوشی‌هایی می‌خواهیم که نمایشگرهای مقاوم و در عین حال ظریف و زیبا داشته باشد. با این حال، آن لبه‌های باریک و صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه آسیب پذیر هستند.

وقتی گوشی از دست شما به زمین می‌افتد، انرژی کشسانی که در شیشه گوشی ذخیره شده به انرژی سطحی تبدیل می‌شود و به همین دلیل شیشه گوشی می‌ترکد. در واقع فشارهای کوچک می‌تواند منجر به شکستن صفحه نمایش شود.

برای مبارزه با این مشکل، سازندگانی مانند اپل و سامسونگ به طور مداوم شیشه‌های سخت‌تری را تولید و تست می‌کنند. با این حال شیشه صفحه نمایش گوشی هنوز هم آسیب پذیر است.

روش‌های تعمیر صفحه نمایش گوشی هوشمند

تعمیر صفحه نمایش ترک خورده گوشی هوشمند

صفحه‌نمایش‌ها ممکن است با شدت‌های مختلفی آسیب دیده و بشکند. از خراش‌های سبک، ترک‌های تار عنکبوتی، تا تکه‌های شیشه‌ای که کاملاً جدا شده است.

در ابتدا باید آسیب را ارزیابی کنید، یعنی گوشی خود را روی یک سطح سفت و در زیر نور قرار دهید. با کمی تست فشار و بررسی دقیق، باید بتوانید تشخیص دهید که آیا صفحه نمایش شکسته است یا خیر.

اگر گوشی آسیب جدی دیده، بهتر است خیلی سریع و در صورت امکان از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، مطمئن شوید که تمام عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های مهم در جای دیگری ذخیره شده اند. سپس به تعمیرکار مراجعه کنید.

در صورتی که آسیب جزئی‌تر است از روش‌های زیر استفاده کنید. در اینجا راه حل‌ها به ترتیب صعودی حرفه ای وجود دارد.

تعمیر صفحه نمایش ترک خورده گوشی هوشمند

تعمیر صفحه نمایش ترک خورده گوشی هوشمند

بسته به شدت آسیب، ممکن است چندین گزینه برای تعمیر صفحه نمایش ترک خورده داشته باشید:

از نوارهای مخصوص استفاده کنید. یک تکه کوچک از نوار مخصوص ترک صفحه نمایش را برش دهید و آن را روی شکاف‌ها قرار دهید. اگر آسیب در کناره گوشی است، از چاقوی خاص برای بریدن نوار استفاده کنید.

از چسب مخصوص مدل Super Glue استفاده کنید. چسب سیانواکریلات که بیشتر به عنوان چسب سوپر شناخته می‌شود، می‌تواند ترک‌های کوچک را ببندد. تا حد امکان خیلی کم از آن استفاده کنید و چسب اضافی را با یک سواب پنبه ای یا پارچه پاک کنید.

صفحه نمایش را تعویض کنید. اگر صفحه نمایش لمسی همچنان کار می‌کند، می‌توانید شیشه  آن را تعویض کنید. ابزارهای مورد نیاز به مدل گوشی شما بستگی دارد.

به تعمیرگاه بروید. اگر تلفن شما گارانتی دارد، سازنده ممکن است دستگاه را به صورت رایگان تعویض کند. حتی اگر گارانتی ندارد با یک هزینه مناسب می‌توانید کل صفحه نمایش را تعویض کنید.

اگر آیفون دارید، اپل گزینه‌هایی را برای تعمیر صفحه‌نمایش ترک خورده ارائه می‌کند.

گوشی را بفروشید. اگر قرار بود به تازگی گوشی جدید بخرید، می‌توانید گوشی شکسته خود را بفروشید و از پولی که به دست می‌آورید برای خرید دستگاه جدید استفاده کنید.

  • چگونه ترک صفحه گوشی را پنهان کنیم؟

اگر نمی‌خواهید صفحه نمایش گوشی  را بعد از ترک، تعمیر یا تعویض کنید، به آرامی مقدار کمی روغن یا سایر فرآورده‌های نفتی را روی آن بمالید. این کار مشکل را برطرف نمی‌کند یا از گوشی محافظت نمی‌کند، اما ممکن است ترک‌ها را محوتر کند.

  • چگونه از پخش ترک روی صفحه نمایش گوشی جلوگیری کنیم؟

تا زمانی که شیشه گوشی شکسته یا اصلاً شکسته نشده است، برای محافظت در برابر آسیب و جلوگیری از بدتر شدن ترک‌ها، از محافظ صفحه استفاده کنید. یا سعی کنید از مقدار خیلی خیلی کمی لاک ناخن شفاف (دارای سیانواکریلات) استفاده کنید، مطمئن شوید که ماده اضافی را با دقت پاک کنید و صبر کنید خشک شود تا ترک‌های صفحه نمایش محوتر شود.

  • چگونه ترک‌های گوشی را رنگ کنیم؟

اگر شیشه پشت گوشی ترک خورده، می‌توانید از رنگ‌های مخصوص برای از بین بردن ترک‌ها استفاده کنید، سپس با دستمال کاغذی، مقدار اضافی آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که اگرچه نتایج ممکن است خوب باشد، اما هیچ یک از آسیب‌ها را ترمیم نمی‌کنند. هنوز این احتمال است که ترک‌ها گسترش پیدا کرده و حتی تیزی آن‌ها دست شما را ببرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.