کاربرد‌های جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی در صنایع مختلف

از ماشین آلاتی که هم در کارگاه‌های بزرگ و هم در کارگاه‌های کوچک کاربرد دارد می‌توان به جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی اشاره کرد. یکی از بهترین انواع جرثقیل‌های کارگاهی، انواع دروازه‌ای هستند. این جرثقیل‌ها هم در فضای بیرونی و هم در سالن‌های بزرگ برای جابجایی بار‌های مختلف نصب می‌شوند.

ویژگی خوب این جرثقیل‌ها این است که ساختار ساده‌ای داشته و کارکرد عالی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل بیشتر صاحبان کارگاه‌ها ترجیح می‌دهند از این نوع جرثقیل برای افزایش راندمان کاری بهره ببرند. جرثقیل بناگستر صفر تا صد طراحی و ساخت انواع جرثقیل‌های دروازه‌ای مخصوص کارگاه را به بهترین شیوه انجام می‌دهد.

جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی چیست؟

جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی

جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی یکی از انواع جرثقیل‌های سقفی است که همچون دروازه‌ای عظیم در سقف سازه‌ها نصب می‌شود. این جرثقیل دارای یک الی دو پل است که بر روی دو عدد پایه در دو طرف آن قرار گرفته‌اند. یعنی جرثقیل شمایلی همانند دروازه یا قاب در دارد. در این نوع جرثقیل سقفی، هیچ کدام از اعضای جرثقیل به سازه اصلی ساختمان متصل نمی‌شود.

پایه‌های جرثقیل که در دو طرف آن قرار دارند، امکان حرکت بر روی ریل‌های مخصوص را خواهند داشت. به همین دلیل جابه جایی بار‌های سنگین با این وسیله بسیار آسان خواهد بود. این جرثقیل‌ها در انواع یک پل و دوپل ساخته می‌شوند. جرثقیل‌های دروازه‌ای کارگاهی عمدتاً از انواع یک پل بوده و ابعاد آن‌ها نسبت به بقیه جرثقیل‌های دروازه‌ای کوچک‌تر است.

جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی چه مزایایی دارد؟

استفاده از جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی مزیت‌های فراوانی برای صنایع مختلف دارد. به همین دلیل صاحبان کارگاه‌ها ترجیح می‌دهند از این نوع جرثقیل به جای انواع دیگر جرثقیل‌ها بهره ببرند. مهم‌ترین مزایای خرید جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی به صورت زیر هستند:

• این جرثقیل می‌تواند بار را به صورت سه بعدی و در جهات طولی، عرضی و عمودی به صورت کامل جابه جا کند.

• سرعت انجام کار این جرثقیل‌ها بالا بوده و موجب افزایش بازدهی کار در کارگاه‌ها خواهند شد.

• هیچ کدام از اجزای جرثقیل به سازه اصلی ساختمان متصل نمی‌شود. درنتیجه هیچ بار اضافی به سازه وارد نخواهد شد.

• قیمت خرید، سرویس، تعمیر و نگهداری این جرثقیل‌ها بسیار ارزان و به صرفه است.

• بالابر جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی مجهز به ترمز‌های اضطراری جهت افزایش ایمنی در محیط‌های کاری است.

• کیفیت ساخت این جرثقیل بسیار بالا بوده و متریال باکیفیت آن می‌تواند در برابر عوامل محیطی مختلف مقاومت داشته باشد.

• این جرثقیل‌ها مجهز به موتور گیربکس و وینچ جرثقیل بسیار قدرتمندی بوده و می‌توانند سنگین‌ترین بار‌ها را به خوبی جابه جا کنند.

کاربرد‌های متنوع جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی

کاربرد جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی

همان طور که از نام این جرثقیل پیداست، جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی برای حمل و نقل بار‌ها در کارگاه‌های مختلف کاربرد دارد. در برخی از کارگاه‌ها بار‌های بسیار سنگین و در برخی دیگر بار‌های سبک‌تر جابجا می‌شوند. بنابراین نمی‌توان گفت که این جرثقیل‌ها تنها برای جابه جایی بار‌های سبک کاربرد دارند. اما در کل منظور از کارگاه، صنایع کوچک‌تر است که با بار‌های سبک‌تر سروکار دارند.

کارگاه‌های نساجی، تولید ماشین آلات، انبار‌ها، سوله‌ها، خطوط تولید و… جزء کاربرد‌های این نوع جرثقیل هستند. در گاراژ‌ها و تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو جهت بلند کردن اجسام مختلف از جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی بهره می‌برند.

نکات مهم خرید جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی

اگر قصد خرید جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی را دارید، ابتدا باید یکسری نکات مهم را در نظر بگیرید. بدون در نظر گرفتن این نکات اصلاً نمی‌توانید خرید خوب و به صرفه‌ای انجام دهید. برای آن که جرثقیلی که خریداری می‌کنید بیشترین کاربرد را برایتان داشته باشد، نکات زیر را در نظر بگیرید.

• ظرفیت حمل بار جرثقیل را مطابق با وزن بار‌هایی که با آن سروکار دارید، انتخاب کنید.

• به کیفیت ساخت جرثقیل و متریال مورد استفاده برای تولید آن دقت کنید.

• برند بالابر جرثقیل و وینچ آن بسیار مهم است. حتماً سراغ برند‌های باکیفیت و معتبر بروید.

• بهترین شرکت تأمین‌کننده را برای خرید جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی انتخاب کنید تا از مزایای گارانتی نامه معتبر بهره‌مند شوید.

• به سرعت جرثقیل و آپشن‌های ایمنی آن توجه کنید. جرثقیل باید دارای سطح بالایی از ایمنی باشد.

قیمت جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی چقدر است؟

قیمت جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برند بالابر، کیفیت ساخت، ظرفیت تحمل بار، نوع جرثقیل، ابعاد و… جزء این عوامل هستند. به صورت کلی جرثقیل‌های کارگاهی قیمت مناسب‌تری نسبت به جرثقیل‌های بزرگتر مخصوص صنایع و کارخانجات بزرگ دارند. زیرا تناژ حمل بار این جرثقیل‌ها کمتر و ابعاد آن‌ها نیز کوچک‌تر است.

هر چه برند بالابر جرثقیل معتبرتر باشد، قیمت خرید آن نیز بالاتر می‌رود. جرثقیل‌های دوپل عمدتاً دارای قیمت بسیار بیشتری نسبت به جرثقیل‌های یک پل هستند. جهت استعلام جدیدترین قیمت جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی می‌توانید با کارشناسان جرثقیل بناگستر در ارتباط باشید.

خرید جرثقیل دروازه یا کارگاهی از جرثقیل بناگستر

شرکت جرثقیل بناگستر در زمینه طراحی، تولید و نصب انواع جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی فعالیت دارد. این شرکت تمامی محصولات خود را همراه با ضمانت نامه کتبی معتبر به خریداران گرامی ارائه می‌دهد. تمامی خدمات پس از فروش جرثقیل توسط تیم متخصص بناگستر انجام خواهد شد. می‌توانید بهترین برند‌های جهانی بالابر جرثقیل را از شرکت جرثقیل بناگستر خریداری نمایید.

جمع‌بندی

در این مطلب به صورت کامل جرثقیل دروازه‌ای کارگاهی، کاربرد‌ها، مزایا و نکات خرید آن را بازگو کردیم. همچنین قیمت و نحوه خرید آن را بررسی کردیم. به صورت کلی جرثقیل‌های دروازه‌ای با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، انتخاب خوبی برای کارگاه‌ها هستند.

بنابراین با خیال راحت می‌توانید این نوع جرثقیل را در تناژ‌های مختلف باری از جرثقیل بناگستر خریداری کنید. کارشناسان جرثقیل بناگستر آماده پاسخگویی به تمامی سؤالات شما عزیزان در مورد این جرثقیل پرطرفدار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.