چرا باید کامپیوتر یاد بگیریم؟ اهمیت یادگیری کامپیوتر در سال ۲۰۲۴

.در عصر حاضر که تکنولوژی درحال پیشرفت هست، یادگیری کامپیوتر به یک نیاز اصلی تبدیل شده و همه باید اون رو فرابگیرین، تو این مطلب از آموزشگاه تراشه میخوایم بهترین رشته های شاخه کامپیوتر رو معرفی کنیم. پس با ما همراه باشین

اهمیت یادگیری مهارت های کامپیوتر

توی زندگی روزمره الان به شکل های مختلف به انواعی از کامپیوتر نیاز داریم. از پرداخت قبوض گرفته تا برقراری ارتباط با دنیای تکنولوژی و چالش های فضای مجازی، آشنایی با علوم کامپیوتر و مهارت های مقدماتی کامپیوتر برای همه ی سنین از کودک تا بزرگسال و برای تمام مشاغل واجب شده. و بعدش در سطح پیشرفته برای شما موقعیت های شغلی فوق العاده ای فراهم می کنه.

فواید و اهمیت یادگیری مهارت های کامپیوتر

  • ارتباطات و رسانه های اجتماعی

 امروزه به کمک اینترنت و رسانه های اجتماعی مختلف در تلفن های همراه و کامپیوتر، شما به راحتی میتونین با دوستان و اقوام خودتون ارتباط داشته باشین. این موضوع باعث شده تاثیر مثبت کامپیوتر در حوزه ی فعالیت های اجتماعی، تجاری، تحصیلی و.. رو هر روز بیشتر از دیروز ببینیم.

  • دسترسی به اطلاعات

آشنا بودن با کامپیوتر به شما کمک می کنه در هر زمان، به تمام اطلاعاتی که میخوای دسترسی داشته باشی. منابع خبری و تحقیقاتی متنوع با دقیق ترین و به روز ترین اطلاعات در اختیارت قرار گرفته.

  • پیشرفت در تحصیل و یادگیری

یادگیری مهارت های کامپیوتر در مسیر پیشرفت تحصیلی و رسیدن به اهداف های شما بسیار تاثیرگذاره. منابع پژوهشی گسترده در بستر اینترنت وجود داره و میتونی از کلی نرم افزار های آموزشی برای یادگیری هر مهارتی که دوست دارین استفاده کنین.

  • فرصت های کسب و کار و درآمدزایی و…

 افرادی که به مهارت های کامپیوتر مسلط هستن و میتونن مهارت خودشون رو به کارشون وارد کنن، به مراتب در هر کاری موفق تر هستن. با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، تمام شاخه های کامپیوتر دارای فرصت شغلی و درآمدزایی هستن و همه بهش نیاز داریم.

پردرآمد ترین رشته های کامپیوتر

 پردرآمد ترین رشته های کامپیوتر:

 در جواب به سوالِ چرا باید کامپیوتر یاد بگیریم باید گفت تکنولوژی کامپیوتر و اینترنت توی دنیای پیشرفته ی امروز، روی تمام جوانب زندگی ما تاثیر میذاره. با کسب مهارت حرفه ای در هرکدام از شاخه های به روز و پرطرفدار کامپیوتر میتونین شغل خودتون رو با ضمانت بیشتری گسترش بدین و حتی کسب درآمد از راه دور داشته باشین. لیستی از پردرآمد ترین رشته های کامپیوتر در ایران:

  1.  مهندس نرم افزار

 مهندس نرم افزار از اصول مهندسی استفاده می کنه تا به یه نرم افزار با کیفیت برسه که صرفه ی اقتصادی هم داشته باشه.

  1.  مدیر شبکه

 یک کارشناس فناوری اطلاعات هم به دانش نرم افزاری نیاز داره و هم سخت افزاری. مدیر شبکه طراحی و راه اندازی زیرساخت و بستر ارتباطی سبکه ی داخلی رو انجام میده.

  1.  امنیت سایبری

 کارشناس امنیت سایبری روی فعالیت شبکه نظارت میکنه. بر علیه خطرهای امنیتی اقدام میکنه و وظیفه ی محافظت از شبکه رو به عهده داره.

  1.  توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

 یک توسعه دهنده اپلیکیشن با طی کردن یکسری مراحل و کدنویسی های لازم، یک نرم افزار رو طراحی می کنه. بعد از اون باید باگ ها و خطاهای اپلیکیشن رو بررسی و آزمایش کنه و برای دانلود دراختیار عموم میذاره. فعالیت توسعه دهنده اپلیکیشن با فراهم کردن به روزرسانی های لازم ادامه پیدا می کنه.

  1.  تحلیلگر داده ها

داده ها رو جمع آوری می کنه. اطلاعات رو آماده و بعد از اون به خوبی تحلیل می کنه. تحلیلگر داده ها از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنه تا داده ها پاکسازی و تجزیه بشن و در نهایت گزارش تحلیل هارو تهیه می کنه و نتیجه رو به مسئولین تحویل میده.

  1. مدیریت پایگاه داده

 مدیریت و تعمیر نرم افزارهای پایگاه داده رو به عهده داره. همینطور اطلاعات پایگاه داده مثل تاریخچه فعالیت کاربرها، نظرسنجی ها و حساب های کاربری رو نگهداری میکنه.

  1.  مهندس هوش مصنوعی

 مهندس هوش مصنوعی از الگوریتم های یادگیری ماشین استفاده می کنه تا مدل های هوش مصنوعی جدید بسازه. این افراد درک بالایی از برنامه نویسی و علم داده ها دارن.

  1.  برنامه نویس وب

 برنامه نویس وب یا همان توسعه دهنده وب، کدنویسی می کنه و صفحات وب رو طراحی می کنه. برنامه‌نویسی وب دو بخش داره: Front-End و Back-End که وابسته به اینکه شما علاقه مند به فعالیت توی کدوم حوزه هستین، با استفاده از زبان های برنامه نویسی میتونین به درآمد خوبی از طراحی وب برسین.

  1.  طراح رابط کاربری و تجربه کاربری (UX/UI)

در دیزاین وب، حرکت بین صفحه‌های مختلف را طراحی می‌ کنه و عناصر ظاهری، صفحه ی نمایش، دسترسی و تعامل در وبسایت را فراهم می ‌کنه.

  1.  سئو و دیجیتال مارکتینگ

 متخصص سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو تسلط داره. سئوکار با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها، کد نویسی، تولید محتوا و مهارت های بازاریابی، نتایج سرچ برای سایت ها یا صفحات وب را در گوگل به حالت بهینه می رسونه و به پیشرفت و دیده شدن سایت کمک می کنه.

دوره های اموزشی مهارت های کامپیوتر در تمام رشته های پردرآمد با قیمت های مناسب و کیفیت آموزشی فوق العاده در آموزشگاه تراشه

نام دوره

مدت زمان یادگیری مهارت

مدرک فنی حرفه ای

مهارت های هفتگانه کاربر ICDL

۲ الی ۳ ماه

 دارد

طراحی سایت وردپرس

۳ الی ۴ ماه

 دارد

نرم افزار فتوشاپ

۲ الی ۳ ماه

 دارد

نرم افزار ایلاستریتور

۲ الی ۳ ماه

 دارد

برنامه نویسی فرانت اند HTML CSS

۳ الی ۴ ماه

 دارد

برنامه نویسی فرانت اند JAVASCRIPT

۳ الی ۴ ماه

 دارد

برنامه نویسی بک اند PYTHON

۲ الی ۳ ماه

 دارد

آموزشگاه تراشه

دوره های در حال برگزاری در آموزشگاه تراشه

دوره ادمین اینستاگرام:

در این دوره راهکارهای ادمینی و حضور در دنیای اینستاگرام رو هنرجویان آموزش میبینند، با اپلیکیشن های فونتا، کپ کات، اینشات، پیکس آرت آشنا میشن و برای الگوریتم اینستاگرام تولید محتوا هدفمند میکنند.

دوره برنامه نویسی:

برنامه نویسی سمت موبایل، ویندوز و وب در آموزشگاه تدریس میشه علاوه بر اونها دوره پایتون هم برگزار میشه.

دوره گرافیک:

نرم افزار های فتوشاپ،ایلاستریتور،کرل و فیگما در آموزشگاه تراشه به صورت کاربردی تدریس میشه.

دوره تدوین و تیزر تبلیغاتی:

تدوین با نرم افزار پریمیر و افترافکت و ایجاد جلوه کامپیوتری.

دوره انیمیشن:

ایجاد انیمیشن و کلیپ های تصویری کوتاه با نرم افزار ادوبی انیمیت.

دوره طراحی سایت وردپرس:

طراحی سایت بدون دانش قبلی و آسان، طراحی انواع سایت های خبری وشرکتی آموزش آنلاین.

دوره فن بیان و سخنوری:

ارتقا توانایی کلامی و مهارت متقاعد سازی و سخنرانی در جمع از اهداف این دوره است.

دوره آزمون استخدامی کامپیوتر ICDL:

دوره های ضبط شده در محیط اسپات پلیر برای تمام ایران.

دوره حسابداری:

به صورت پکیج حسابداری در از صفر تا پیشرفته و مالیات و ارزش افزوده.

درنهایت:

در این مقاله بهترین رشته های کامپیوتری رو معرفی کردیم و به بررسی هرکدوم پرداختیم، امید واریم که تاچند سال آینده این رشته ها بیشتر و قابل قبول تر ارائه گردد.

<p> مهم نیست چه سنی دارید، از همین امروز یادگیری در رشته مورد علاقه خود را شروع کنید. آموزشگاه تراشه با دوره های مقدماتی تا پیشرفته شما را در مسیر پیشرفت همراهی می کند. </p>

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.