مهم‌ترین چالش‌های ثبت لوکیشن به همراه راهکارها

ممکن است ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات دارای چالش‌هایی باشد، مخصوصا برای کسب‌وکارهای ایرانی که به دنبال دیده شدن در نقشه گوگل هستند. این چالش‌ها شامل بارگذاری تصاویر نامناسب، تکراری بودن نام، ثبت ناقص اطلاعات و… است. در ادامه این مطلب، به مهم‌ترین سوالات شما در این موضوع میپردازیم که شامل:

  • لیست چالش‌های ثبت لوکیشن
  • بهترین راهکار چالش‌های ثبت لوکیشن

 

لیست چالش های ثبت لوکیشن

ثبت اطلاعات مکانی از اشتراک‌گذاری موقعیت خود با دوستان گرفته تا یافتن نزدیک‌ترین رستوران، به افراد کمک می‌کند تا با دنیای اطراف ارتباط برقرار کنند و به فعالیت‌های مختلف بپردازند؛ با این وجود چالش‌هایی نیز برای ثبت لوکیشن وجود دارد که عبارت است از:

بارگذاری تصاویر نامناسب از چالش‌ های ثبت موقعیت مکانی

یکی مشکلات و چالش‌های رایج در زمان ثبت اطلاعات کسب‌وکار در نقشه گوگل، عدم تایید برخی از عکس‌ها و درنتیجه عدم نمایش آن‌ها توسط گوگل می‌باشد.

به نظر می‌رسد گوگل تصاویر واقعی که با سیاست‌هایش همراستا می‌باشند را تایید می‌کند، در نتیجه اگر عکسی واقعی نباشد؛ یعنی یا برای مکان دیگری باشد یا توسط برنامه‌های گرافیکی ساخته یا ویرایش شده باشد، احتمال تایید شدنش بسیار ضعیف می‌باشد.

عدم تایید شماره درصورت تکراری بودن با مکان دیگر

اگر شماره‌ای را که قصد ثبت آن را دارید قبلا توسط خود شما یا حتی به اشتباه توسط شخص دیگری بر روی مکانی بر روی نقشه گوگل ثبت شده باشد، آن شماره تایید نخواهد شد. در چنین شرایطی تنها راهکار این است که شماره‌های مختلفی را جهت ثبت امتحان نمایید.

مهم‌ترین چالش‌های ثبت لوکیشن به همراه راهکارها

تکراری بودن نام چالش دیگر ثبت اطلاعات مکانی در نقشه گوگل مپ

یکی دیگر از چالش‌‌های ثبت لوکیشن در نقشه‌‌هایی مانند گوگل‌مپ تکراری بودن نام مکان‌ها است. زمانی که نام مکان تکراری باشد، ممکن است کاربران سردرگم شوند و اطلاعات نادرستی بیابند؛ این مورد برای کسب‌وکارهایی که نام‌های مشابهی دارند، می‌تواند بسیار مضر باشد؛ علاوه‌بر موارد فوق، تکراری بودن نام ممکن است در رتبه‌بندی موتورهای جستجو و سئو نیز تاثیر منفی داشته باشد.

باز بودن ویرایش برای تمامی مکان‌ها در ایران به دلیل تحریم‌ها

باوجود اینکه تحریم‌های Google علیه ایران، ثبت مکان در Google Business را به‌طور مستقیم برای کسب‌وکارهای ایرانی غیرفعال کرده است، جای نگرانی نیست؛ چراکه روش‌های جایگزینی برای معرفی کسب‌وکارتان به مشتریان بالقوه در Google Maps و Google Search وجود دارد. شما می‌توانید از طریق Google Maps اقدام به ثبت موقعیت مکانی کسب‌وکارتان کنید. در این روش‌ها، با وارد کردن اطلاعات دقیق کسب‌وکارتان ازجمله نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری، عکس و توضیحات، پس از تایید، مکان شما در Google Maps نمایش داده خواهد شد البته باید در نظر داشته باشید که امکانات بسیار زیادی که توسط Google Business برای کشورهای دیگر قابل استفاده است، در ایران قابل استفاده نیستند. یکی از کم هزینه‌ترین و بهترین راهکارها برای رفع این چالش، دریافت خدمات ثبت لوکیشن توسط متخصصین و مجموعه‌های حرفه‌ای است. ثبتیفا از جمله مجموعه‌هایی است که با در اختیار داشتن متخصصین حرفه‌ای در این حوزه، کسب‌وکارهای بسیاری را در مپ و نقشه‌های آنلاین مختلف ثبت کرده است.

ثبت ناقص اطلاعات از دیگر چالش های ثبت لوکیشن

فرض کنید به‌دنبال رستوران جدیدی در نزدیکی محل کارتان هستید، اما هیچ اطلاعاتی ازجمله آدرس دقیق، ساعات کاری و… از رستوران مورد نظرتان ندارید؛ در چنین شرایطی، گویی با پازلی ناتمام روبه‌رو هستید که تکمیل آن غیرممکن به‌نظر می‌رسد! ناقص بودن اطلاعات مطمئنا برای شما آزاردهنده می‌شود و نظرات منفی شما را برای رستوران به‌دنبال دارد؛ بنابراین رستوران آسیب می‌بیند و کسب‌وکار آن دچار ضرر می‌شود. به‌طورکلی، فقدان و ناقص بودن آدرس در زمان ثبت اطلاعات مکانی بر بستر نقشه گوگل‌مپ، عواقب زیادی را به‌دنبال دارد که از مهم‌ترین آن‌ها نارضایتی مشتریان است.

مهم‌ترین چالش‌های ثبت لوکیشن به همراه راهکارها

راه‌حلی برای ثبت مکان دقیق و ایمن

براساس مطالبی که پیش‌تر ذکر کردیم، دریافتیم که چالش‌های متعددی در فرایند ثبت مکان بر بستر نقشه‌هایی مانند گوگل‌مپ وجود دارد. برخی از مجموعه‌ها از راه‌حل‌های نوآورانه‌ای بهره می‌گیرند و در کمترین زمان ممکن، می‌توانند بر این چالش‌ها غلبه کنند؛ با این مجموعه‌ها اطلاعات مکانی به‌صورت دقیق، کامل، ایمن و به‌روز در اختیار شما و دیگر کاربران قرار می‌گیرد.

مجموعه‌های ثبت کننده مکان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تعهد به کیفیت به شما اطمینان می‌دهند که اطلاعات مکانی مورد نظرتان را به‌صورت کاملا صحیح بر بستر نقشه گوگل‌مپ، بلد، نشان و… ثبت کنند.

سخن نهایی

اطلاعات مکانی نقشی کلیدی در زندگی روزمره و بسیاری از کسب‌وکارها ایفا می‌کنند؛ اما بیشتر پلتفرم‌های موجود برای ثبت این اطلاعات با چالش‌هایی مانند اطلاعات ناقص، آدرس‌های نادرست و تصاویر نامناسب درگیر هستند. انتخاب مجموعه‌ای که راه‌حل‌های نوآورانه‌ای در زمینه رفع چالش‌های پیش‌ رو برای ثبت اطلاعات مکانی را ارائه دهد، حائز اهمیت است؛ چنین مجموعه‌هایی با به‌کارگیری راهکارهای صحیح، تصاویر نامناسب را حذف و اطلاعات را به‌طور کامل و دقیق ثبت می‌کنند. ازاین‌رو، با استفاده از این مجموعه‌ها ثبت آدرس و سایر اطلاعات مکانی به‌درستی برای هر کسب‌وکاری انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.