مقایسه نسخه اندروید Miui14 و Hyper Os کدام سیستم عامل برای شمابهتراست؟

در اینجا مقایسه‌‌ای بین اندروید Miui14 و Hyper OS انجام داده‌ایم‌. منتظر نبرد این دو باشید. این مقایسه به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید کدام نسخه را بر روی گوشی خود داشته باشید و همچنین سراغ کدام دسته از تلفن‌های همراه با چه تکنولوژی بروید.

پاسخ به چند پرسش:

  1. آیا نسخه جدید Hyper Os در مقابل Miui14 سیستم شیائومی را تحت شعاع قرار می‌دهد؟
  2. اگر می‌خواهید به درک تفاوت‌های ریز در مقایسه اندروید Miui14 و Hyper OS بپردازید این مقاله برای شما مناسب است، آیا درک تفاوت‌های Miui14 و Hyper OS واضح است؟
  3. در برترین تلفن‌های همراه شیائومی با به روز رسانی Miui14 و HyperOS به دنبال چه باشیم؟
  4. نظر نهایی: شیائومی Miui14 در مقابل HyperOS کدام بهتر است؟

از زمانی که تاریخ انتشار نسخه Hyper Os در هند شنیده شده است کاربران در مورد تغییرات آن در مقابل نسخه Miui 14 کنجکاو شده‌اند آنچه که دیده شده است این است که در گوشی Redmi Note13 5G با نسخه Hyper Os تغییرات و بهبودهای بسیار گسترده‌ای رخ داده است. این تغییرات قرار است چشم انداز آینده فناوری سیستم عامل داخلی دستگاه را مشخص کند.

همانطور که سیستم عامل Hyper Os در طول زمان پیشرفت می‌کند و به تعداد دستگاه‌های تلفن همراه بیشتری دسترسی پیدا می‌کند، کاربران ممکن است سیستم عامل قدیمی‌تر یا حتی Miui15 را نیز زیر سوال ببرند. همچنین ممکن است کاربران این سوال را از خود بپرسند و به آن فکر کنند که آیا سیستم عامل جدیدتر Hyper Os را بپذیرند یا به سیستم عامل قابل اعتماد و قدرتمند شیائومی پایبند باشند.

مقایسه پیش رو، بینش ارزشمندی را برای کسانی ارائه می‌دهد که در معضل انتخاب گیر کرده‌اند. پاسخ به این پرسش: آیا Hyper Os سیستم عامل Miui14 را در شیائومی تحت شعاع قرار می‌دهد؟

سال‌هاست که Miui14 در گوشی‌های شیائومی تجربه‌ای آشنا از گوشی‌های هوشمند بوده است. نسخه Miui14 آخرین سیستم عامل با تجربه پوستی بالغ اندرویدی بوده است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های سفارشی سازی را دارا است. همچنین دارای یک اکوسیستم برنامه بزرگتری است به این معنا که احتمال بیشتری وجود دارد که همه برنامه‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید، که این قابلیت را بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند.

بنابراین، اگر بخواهیم دیدگاه خود را اضافه کنیم Hyper Os هنوز نتوانسته است Miui14 را تحت الشعاع قرار دهد چون به اندازه آن کامل نیست، اما توانایی‌ها و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای دارد که تا این لحظه کوتاه از زمان انتشار بحث برانگیز است.

نسخه اندروید Miui14 و Hyper Os

مقایسه نسخه اندروید Miui14 و Hyper OS در گوشی‌های شیائومی

قبل از اینکه به مقایسه دقیق هر یک بپردازیم، در اینجا نگاهی گذرا به تمام تفاوت‌هایی می‌اندازیم که ممکن است بین دو سیستم عامل رقیب از یک برند مشاهده کنید.

  1. تمرکز: تمرکز سیستم عامل Miui 14 در گوشی‌های همراه شیائومی بر Tools یا ابزار و سازماندهی مناسب آن است این در حالی است که در گوشی‌های شیائومی با سیستم عامل جدید Hyper Os تمرکز بر روی عامل تمیزی، شفافیت بالا و رزولوشن، کیفیت تصویر و سبک مینیمالیسمی آن است.
  2. نسخه اندروید: نسخه‌های اندروید مورد نیاز در سیستم عامل Miui 14 معمولا اندروید ۱۳ بوده است این در حالی است که در سیستم عامل Hyper Os تاکید بر اندروید ۱۴ بودن گوشی همراه است.
  3. رابط کاربری: رابط کاربری سیستم عامل Miui14 در گوشی‌های شیائومی پیچیده‌تر، گسترده‌تر و کامل‌تر است، اما رابط کاربری Hyper OS طراحی ساده‌تری داشته و صاف‌تر است.
  4. شخصی‌سازی (سفارشی سازی): در سیستم عامل Miui14 ما در شخصی سازی و سفارشی سازی گوشی، طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها را می‌بینیم، این در حالی است که ویژگی شخصی‌سازی سیستم عامل Hyper Os گزینه‌های کمتر اما متمرکزتر و با عملکرد درست‌تری ارائه می‌دهد.
  5. انتخاب برنامه‌ها: در نسخه Miui 14 اکوسیستم بزرگتری از برنامه‌های نسبی در دسترس خواهید داشت اما انتخاب برنامه در نسخه Hyper Os شیائومی مانند گوشی‌های اپل محدودتر و بالقوه است.
  6. انتخاب فونت: در نسخه اندرویدی Miui14 فونت گوشی‌های شیائومی همان فونت استاندارد و معمولی است. این در حالی است که فونت گوشی‌های شیائومی با سیستم عامل Hyper Os فونت دلپذیرتر، روان‌تر و تمیزتری را نمایش می‌دهد.
  7. صفحه قفل: در صفحه قفل گوشی‌های اندروید Miui 14 گزینه‌های کاغذ دیواری جدا از قفل صفحه هستند، اما در نسخه Hyper Os شیائومی یک صفحه نمایش همیشه روشن و گزینه‌های یکپارچه در سبک قفل صفحه خواهیم داشت.
  8. تنظیمات گوشی: تنظیمات کلی گوشی شامل: سیم کارت، شبکه تلفن همراه، به صورت جداگانه در نسخه Miui 14 قابل تنظیم است. این در حالی است که شما در گوشی‌های شیائومی با نسخه Hyper Os یک تنظیمات ترکیبی از شبکه تلفن همراه، سیم کارت و… خواهید داشت.
  9. پنل اطلاع رسانی یا نوتیفیکیشن: در گوشی‌های شیائومی با نسخه قدیمی Miui 14 چیدمان همان چیدمان آشنا و رایج همیشگی است. این در حالی است که در قسمت پنل اطلاع رسانی نسخه Hyper Os یک چیدمان به روز رسانی شده متفاوت خواهیم داشت.

شرح تفاوت‌های کلیدی شیائومی با نسخه Miui14 و Hyper Os

در مقایسه این دو نسخه وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، نسخه Hyper Os در کنترل پنل یا پنل کنترل و اعلان‌ها بسیار مینیمالیستی‌تر است. علاوه بر این، حتی پس از به روز رسانی نسخهHyper Os هیچگونه اشکال و اختلالی در روند کار با گوشی و سیستم عامل به وجود نمی‌آید.

در اندروید Xiaomi Miui14 به چه نکاتی توجه کنیم؟

در یک نگاه سریع گوشی‌های شیائومی با نسخه Hyper Os کاملا در عملکرد باتری، ذخیره‌سازی اطلاعات، سفارشی سازی و تعامل با کاربر به روز رسانی شده اند. اما در زیر، برخی از ویژگی‌های وجود دارند که ممکن است در xiaomi Miui14 و در نبرد با Hyper Os پیروز میدان شود:
برتری Miui14 در ویژگی‌های زیر است:

۱- سازماندهی خوب برنامه‌ها:

گوشی‌های هوشمند شیائومی Miui 14 بسیاری از عناصر کاغذ دیواری صفحه کاربر را ارائه می‌دهند که شما برای کارهای روزانه خود به آن نیاز دارید؛ مانند: ساعت، نمایشگر آب و هوا و ردیابی فعالیت. این عناصر همچنین ظاهر گوشی را بهبود می‌بخشند و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه و به روشی که می‌خواهید سفارشی کنید.

۲- خلاقیت در نمایش عکس‌ها و فیلم‌ها در گالری و ویرایشگر ویدیو:

اگرچه ممکن است شما از داشتن یک گوشی اندروید هوشمند با تجربه‌های جدید و نسل Hyper Os لذت ببرید اما هنوز هم پتانسیل‌های بالاتری از نسخه Miui14 قابل استفاده است. به طور مثال، در نسخه Miui14 اگر تنها بر روی یک ویژگی گالری تمرکز کنیم می‌بینیم که در این نسخه ویژگی حذف اشیا ناخواسته، برش پس زمینه و اضافه کردن متن به تصویر یا حذف متن از آن می‌تواند برای هر فرد خلاقی هیجان انگیز باشد. همچنین نسخه اندرویدی Miui14 دارای یک ویرایشگر ویدیویی قدرتمند بوده است که به شما این امکان را می‌دهد که سرعت ویدئوهایتان را خودتان تنظیم کنید، به آن افکت و فیلتر اضافه کنید، زیرنویس به ویدیو بیفزایید و حتی آن‌ها را با کیفیت ۴k ذخیره کنید.

مقایسه نسخه اندروید Miui14 و Hyper Os

برترین تلفن‌های همراه با به روز رسانی Miui14

  1. گوشی شیائومی ۱۲ پرو ۵G
  2. گوشی شیائومی تی ۱۱ پرو
  3. گوشی شیائومی Redmi Note 11 pro plus
  4. گوشی شیائومی IE11 lite 5G
  5. گوشی شیائومی Redmi Note10

البته باید به خاطر بسپارید که برخی از گوشی‌های نام برده در بالا قابلیت ارتقاء به نسخه Hyper Os را نیز دارند.

در نسخه Hyper Os به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱- زیبایی شناختی پیشرفته:

یکی از پیشرفت‌های قابل توجه در لیست به روز رسانی Hyper Os ظاهر کلی تمیز و با کیفیت تصویر و رابط کاربری بالا است. در Hyper Os یک منوی تنظیمات سریع وجود دارد که با کشیدن انگشت از سمت راست بالا قابل دسترسی است. همچنین یک تفاوت پنل اعلان نیز در این دو نسخه وجود دارد. پنل اعلان در نسخه Miui 14 در سمت چپ بوده و این قابلیت را در سمت راست گوشی شیائومی با نسخه Hyper Os خواهیم دید. موارد دیگری مانند اعلان‌های پویا، وای فای، سفارشی سازی به سبک‌های صفحه قفل زیبا که با کاغذ دیواری ادغام شده‌اند و فونت‌های چشم نواز که اگرچه موارد کوچکی هستند اما اغلب برای کاربران اهمیت دارند. در نسخه Hyper Os یک ویجت خانگی می‌تواند تصویر زمینه را به صورت خودکار رنگ آمیزی کند تا جذاب‌تر به نظر برسد. با این حال، هر کسی به دنبال این پیشرفت‌های زیبایی شناختی و بصری نیست و این کاملاً سلیقه‌ای است. ممکن است شخصی ظاهر شکیل‌تر و هنری‌تر را بپسندد و فرد دیگر به دنبال سادگی هرچه بیشتر باشد.

۲- تجربیات بصری بیشتر:

در دستگاه‌های با نسخه Hyper Os به دلیل بهبود لمس و ارتعاش، هر ضربه‌ای به گوشی سریع‌تر واکنش و عملکرد آن را در پی دارد و صداها نیز طبیعی‌تر شده‌اند. هوش مصنوعی Hyper-mind تعبیه شده داخلی در نسخه Hyper Os به اندازه‌ای قدرتمند است که عادت‌های شما را سریع شناسایی کرده و آن را به حافظه بسپارد و تجربه‌ای هوشمندانه و شهودی را منعکس سازد، مانند آنچه در سرچ گوگل شما و انعکاس آن در اکسپلور اینستاگرامتان می‌بینیم. راه‌اندازی برنامه‌ها یا استفاده از منوهای مختلف، روان و بسیار راحت‌تر شده است. می‌توان اینگونه گفت که در نبرد بین این دو نسخه، نسخه Xiaomi Hyper Os نسخه هوشمندتری ازXiaomi Miui 14 بوده است.

۳- استفاده از منابع ذخیره سازی (سبک‌تر):

نسخه Hyper Os فضای ذخیره‌سازی کمتری را مصرف می‌کند و مدیریت Ram را بهینه‌تر می‌سازد که منجر به تجربه کاربری روان‌تر و پاسخگوتر می‌شود. سبک بودن فضای ذخیره سازی آن باعث افزایش قابل توجه عملکرد، زمان راه‌اندازی سریع‌تر و انجام چند کار به طور همزمان بدون فشار به سیستم می‌شود. از این رو، شما مطمئن خواهید بود که وقتی از چندین نامه به طور همزمان استفاده می‌کنید تجربه‌ای بدون تاخیر در عملکرد خواهید داشت و این چیزی بوده است که در نسخه Miui 14 با ضعف همراه بوده و تقریباً گم شده بود.

نسخه اندروید Miui14 و Hyper Os

برترین تلفن‌های همراه با به روز رسانی Hyper Os

  1. شیائومی۱۴ اولترا
  2. شیائومی ۱۳ پرو
  3. Redmi Note 13 pro
  4. Redmi Note 13 pro plus
  5. Poco xb pro 5G

در حال حاضر به روز رسانی‌های Hyper Os در گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو منتشر می‌شوند.

نظر نهایی: نسخه اندروید Miui14 شیائومی در مقابل Hyper Os کدام بهتر است؟

پاسخ به این پرسش در گرو یک تغییر است، ما قرار است با جریان پیشرفت‌های تکنولوژیکی پیش برویم که امروزه به سرعت هرچه تمام‌تر در حال رخ دادن است. اگرچه در نبرد بین نسخه Hyper Os شیائومی Miui 14 هنوز خیلی زود است بخواهیم نسخه بالغ‌تر یعنی Miui 14 را کاملاً کنار بگذاریم و استفاده از آن را منسوخ کنیم. اگر به روز رسانی‌های منظم، راه‌اندازی مجدد سریع، ویجت‌های جدید و هیجان انگیز، استفاده از چندین عملکرد به طور همزمان و کیفیت تصویر بالاتر برایتان مهم نیست به Miui 14 وفادار باشید. در مقابل، اگر شما فردی هستید که دوست دارید سریع‌تر دنیای تکنولوژی جدید و رشد آن را تجربه کنید و به دنیای فناوری هوشمند قدم بگذارید، می‌توانید برای این پیشرفت نسخه Hyper Os شیائومی را انتخاب کنید.

با توجه به متن بالا و مقایسه نسخه هوشمندتر و پیشرفته‌تر Hyper Os و نسخه قدیمی‌تر و بالغ‌تر Miui14 شما کدام سیستم عامل را در گوشی هوشمند خود ترجیح می‌دهید؟

بسیار علاقه‌مند هستم نظرتان را در بخش نظرات با من به اشتراک بگذارید.

منبع: cashify.in

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.