خوراکی هایی که نباید پس از ورزش مصرف کنید

ورزش کردن یکی از برنامه های روزانه هر انسانی است که می خواهد به تناسب اندام دست پیدا کند، اما انتخاب مواد غذایی مناسب بخش مهمی از برنامه ورزشی است. اگر می خواهید لاغر باشید و احساس خوبی داشته باشید، محصولاتی انتخاب کنید که پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده دارند. گروه های تناسب اندام توصیه می کنند که بعد از باشگاه غذا بخورید، اما خوردن بعضی از غذاها ضرر دارد. در اینجا لیستی از خوراکی ها بیان شده است که نباید پس از ورزش مصرف کنید:

۱. سبزیجات خام
ما نمی توانیم اهمیت سبزیجات را در رژیم غذایی سالم انکار کنیم. همه آنها مفید هستند، زیرا پر از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. سبزیجات به روش های مختلفی مصرف می شوند. بیشتر سبزیجات خام مصرف می شوند، اما گاهی اوقات می توانید آن ها را کباب کنید یا بپزید. هر روز صبح می توانید سبزیجات دلخواه خود را تهیه کنید. حتی آب میوه ها و آب سبزیجات نیز عالی هستند. تنها قاعده این است که بعد از ورزش سبزیجات را خام نخورید. پیشنهاد می کنیم ابتدا آنها را طبخ کنید و سپس آنها را با سایر غذاها ترکیب کنید. همچنین می توانید سبزیجات پخته شده را با ماست کم چرب یا پنیر خامه ای سرو کنید.

۲. چیپس
این تنقلات برای ورزشکاران ضرر دارند، زیرا سرشار از نمک هستند. ورزشکاران در طی تمرین عرق زیادی می ریزند و بدنشان مقدار زیادی نمک از دست می دهد. با این حال، اگر سعی دارید سطح سدیم بدن را با مصرف غذاهای شور افزایش دهید، سطح پتاسیم کاهش می یابد. ورزش، پتاسیم زیادی از بدن می گیرد و برای حفظ سطح آن باید مقدار این عنصر را افزایش دهید.

۳. نوشابه های گازدار
همه افراد پس از تمرین ورزشی به یک نوشیدنی خنک نیاز دارند. اما یک لحظه صبر کنید و یک گزینه سالم را در نظر بگیرید. نوشابه های گازدار از این دسته نیستند. تنها نوشیدنی مفیدی که باید پس از ورزش مصرف شود آب آشامیدنی است. نوشابه های گازدار پر از شکر هستند. آنها حاوی مواد شیمیایی و مواد افزودنی هستند که طعم های مصنوعی دارند.

۴. مشروب های انرژی زا
مشروب های انرژی زا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند که قبل از شروع ورزش برای ورزشکاران لازم است. بعضی از مواد تشکیل دهنده آن شامل شکر، کربوهیدرات ها و برخی از عناصر خاصی هستند که برای فعالیت بدنی مفید هستند. اگر این مواد غذایی را بعد از تمرینات ورزشی مصرف کنید، انرژی که از این میان وعده دریافت می کنید، باعث تولید چربی می شود. یعنی به جای اینکه این مواد کالری بدن را بسوزانند آن را به عنوان چربی ذخیره می کنند. یکی دیگر از عوارض آن این است که مصرف مشروب های انرژی زا باعث کاهش سرعت فرایندهای متابولیک بدن می شود.

۵. دانه های کتان
اغلب متخصصین تغذیه توصیه می کنند برای کاهش وزن دانه کتان مصرف کنید، اما این محصول غنی از فیبر است و اگر بلافاصله پس از ورزش مصرف شود ممکن است باعث گاز و نفخ شود. بهتر است چند ساعت قبل از ورزش یا چند ساعت بعد از ورزش دانه کتان بخورید.

۶. غذاهای تند
اگر ادویه جات دوست دارید، اشکالی ندارد، می توانید آنها را به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. اما سعی کنید چند ساعت پس از ورزش غذاهای تند مصرف کنید، زیرا بعد از ورزش بدن و اندام به شیوه ای متفاوت عمل می کند و ادویه جات و ترشی جات می تواند به سوء هاضمه و سوزش سر دل منجر شود. قبل از شروع به خوردن چیزی گرم و تند به چیزی خنک نیاز دارید.

۷. پنیر
اگر طرفدار پنیر هستید و می خواهید بعد از تمرین پنیر مصرف کنید، سعی کنید پنیری انتخاب کنید که فرآوری نشده باشد و نمک یا سایر مواد افزودنی آن پایین باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.