ژست عکاسی در برف

ژست عکاسی در برف و زمستان بسیار زیبا و جذاب است. با شروع زمستان و بارش برف اکثر مردم در خانه می‌مانند. اما بهتر است این زیبایی‌ها را از دست ندهید و با ثبت عکس‌های برفی خاطرات خوبی را به وجود آورید. وسایل خود را جمع کنید و به همراه دوستانتان در روزهای برفی به بیرون بروید و عکس‌های زیبا ثبت کنید. البته مهم نیست که دوربین حرفه ای ندارید، شما می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند، عکس‌های برفی جذابی خلق کنید.

ژست عکاسی در برف درواقع نوعی چالش برای دوربین و مهارت‌های عکاسی است. درصورتی‌که با تنظیمات دوربین آشنا نباشید و نکات مهم و کلیدی عکاسی در برف را ندانید به‌طور حتم هیچ‌یک از عکس‌هایتان زیبا نمی‌شوند. در نتیجه از ماندن در سوز و سرما و عکاسی پشیمان خواهید شد. عکاسی در برف بسیار آسان‌تر از باران است. در حین عکس‌برداری در محیط برفی به حفاظت کمتری احتیاج دارید، بنابراین بهتر است آب‌وهوای برفی را برای عکاسی از دست ندهید.

در این مطلب قصد داریم در مورد اصول عکاسی در برف و ژست‌های برفی حرف بزنیم و ایده‌هایی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید:

عکس‌های زیبا در صبح و شب برفی

اگر در فصل زمستان و در ساعات ابتدایی روز، قصد عکس‌برداری دارید، بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید. زیرا در این ساعات، نور به‌سرعت تغییر جهت می‌دهد و می‌تواند بر کیفیت عکس‌هایتان تأثیر منفی بگذارد. همچنین به علت تابش نور خورشید برف‌ها به‌سرعت آب می‌شوند و منظره را خراب می‌کنند. به‌طورکلی عکس‌برداری برفی در ساعات ابتدایی روز بهتر است، زیرا نور خورشید در حالت مناسب قرار دارد.

البته شما می‌توانید در شب‌های برفی و با ایجاد نور مناسب در محیط، عکس‌های زیبایی ثبت کنید. ولی این عکس‌ها به دوربین‌های با کیفیت‌تری نیاز دارند.

قرار دادن نور دوربین بیشتر از حد معمول

زاویه خورشید در افق، در زمستان کوچک‌تر بوده و این شرایط خوبی برای عکاسی فراهم می‌کند. در تابستان اغلب سایه‌های شدید و کنتراست زیاد است؛ اما این مسئله در زمستان کمتر اتفاق می‌افتد. زمستان دارای الگوهای آب‌وهوایی مناسبی برای عکاسی است. اما دوربین شما با توجه به وجود برف و خطای دید ممکن است دچار اشتباه در نورپردازی شود. برف در عکس‌ها اغلب به رنگ آبی ظاهر می‌شود. بنابراین بهتر است یک تا دو درجه نوردهی عکس را بیشتر از حالت معمول قرار دهید. درنهایت می‌توانید این نور را در فتوشاپ تنظیم کنید. در غیر این صورت دوربین به‌صورت خودکار برف را خاکستری و آبی نشان می‌دهد.

وجود اجسام در پس‌زمینه عکس‌ها

در عکس‌برداری در برف سعی کنید منظره‌ای را انتخاب کنید که در آن اجزای دیگر نیز حضور داشته باشند. یک منظره تمام برفی زیبا است، اما ممکن است عکس زیبایی را ثبت نکند. پس‌زمینه درختان، پرندگان و ساختمان‌ها می‌تواند کنتراست ایجاد کرده و عکس‌تان را قشنگ‌تر کند.

لباس مناسب برای عکاسی در برف

لباسی بپوشید که هم گرم باشد و هم زیبایی عکس‌ها را دو چندان کند. البته با پوشیدن لباس زیاد تنها آزادی حرکت خود را محدود کرده و در عکس‌ها نامتناسب می‌شوید. علاوه بر این راه رفتن و عکس گرفتن باعث می‌شود بدنتان گرم شده و عرق کنید. از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا فضای مناسبی برای کنتراست ایجاد شود. اگر خانم هستید بهتر است از آرایش تیره‌تر برای چشم و از رژ لب قرمز برای لب خود استفاده کنید. عینک آفتابی فراموش شود، زیرا هم عکس‌هایتان را زیباتر کرده و هم از چشمانتان محافظت می‌کند.

در جستجوی کنتراست

در شرایط آب‌وهوایی زمستان و برف ایجاد کنتراست اندکی سخت است. معمولاً در ساعات ابتدایی روز و آخر شب این کنتراست‌ها کمتر می‌شود و رنگ سفید غالب خواهد شد. همان‌طور که اشاره شده استفاده از اجسام در پس‌زمینه و پوشیدن لباس‌های رنگی می‌تواند این کنتراست را به وجود آورد.

درصورتی‌که دوست دارید از یک منظره تمام برفی استفاده کنید، ازآنجایی‌که تمام محیط سفید است و کنتراست کمتری دید می‌شود بهتر است به‌وسیله نرم‌افزارهای دوربین در گوشی‌های هوشمند و یا برنامه‌های فتوشاپ، شدت رنگ سیاه را بیشتر کنید تا میزان اشباع عکس‌ها زیادتر شده و برخی از جزئیات محو شده‌ واضح‌تر دیده شوند.

مشخص شدن دانه‌های برف در عکاسی

اگر می‌خواهید دانه‌های برف در عکس مشخص باشند باید چند تغییر جزئی در تنظیمات دوربین خود به وجود آورید. در ابتدا باید دیافراگم را در بازترین حالت خود قرار دهید. مورد دوم این است که فوکوس خودکار را خاموش کنید و دوربین را بر روی live view قرار داده و فوکوس را به‌صورت دستی ایجاد کنید. بهتر است بک‌گراند و لباستان در عکس تیره باشد تا با کنتراست ایجادشده دانه‌های برفی قابل‌رؤیت‌تر شوند.

فیلتر پولاریزر گزینه خوبی برای عکاسی در برف

می‌توانید از فیلتر پولارایزر استفاده کنید. فیلتر پولارایزر یک نوع فیلتر عکاسی است که جهت تغییر نور ورودی و تأثیر رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از تأثیرات این فیلتر روی رنگ آبی و سفید است که کنتراست آسمان  و برف را افزایش می‌دهد. تصاویری که با این فیلتر گرفته می‌شوند، واضح‌تر و دارای غلظت رنگ بالاتری هستند.

خراب نکردن مناظر برف

با راه رفتن روی برف ممکن است برخی از مناظر بکر را خراب کنید بنابراین مواظب باشید کجا قدم می‌گذارید. البته در برخی موارد این ردپاها یک شگرد در عکاسی است که می‌توانید با ایجاد آن، عکس‌های زیبایی را خلق کنید.

عکاسی بوکه در محیط برفی

تصاویر بوکه در برف بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. برای ثبت این عکس‌ها به یک لنز با دیافراگم گسترده (f/2.8 و f/1.2 ) نیاز دارید.

به همراه داشتن یک باتری اضافی و نگهداری آن در محیط گرم

در هنگام عکس‌برداری در محیط‌های برفی و سرد درصورتی‌که از دوربین‌های دیجیتال باتری دار استفاده می‌کنید بهتر است باتری اضافه به همراه داشته و آن را در محلی گرم مانند جیب کت یا کاپشن نگه دارید و در کوله‌پشتی نگذارید. باتری‌ها در محیط سرد زودتر خالی می‌شوند بنابراین ممکن است به دلیل اتمام باتری عکاسی‌تان نیمه‌تمام بماند.

نگه‌داشته دوربین‌ها در محیط سرد ( برخلاف باتری‌ها)

دوربین‌ها باید جای سرد نگه‌داشته شوند. قرار دادن دوربین در محیط‌های گرم و بین لباس‌ها در کوله‌پشتی باعث می‌شود تا لنز آن دچار بخار زدگی شود. این بخار ممکن است تبدیل به قطره‌های آب شده و سیستم داخلی دوربین را دچار مشکل کند. علاوه بر این حرارت بدن برای دوربین نیز خطرناک بوده و رطوبت آن ممکن است به دوربین آسیب بزند. البته گوشی‌های هوشمند کمتر دچار این مشکل می‌شوند، بااین‌حال بهتر است این شرایط را برای گوشی‌های هوشمندتان نیز رعایت کنید. این مسئله در زمان بازگشت به خانه نیز صادق است و بهتر است به یک‌باره از محیط سرد وارد محیط گرم نشوید. اول تجهیزات را در کیف گذاشته و بعد از گذشت مدت‌زمانی آن را خارج کنید.

دست نزدن به وسایل فلزی در حین عکاسی

درصورتی‌که دوربین شما سه پایه فلزی دارد بهتر است در شرایط برفی به فلزات دست نزنید و از یک عایق بر روی آن استفاده کنید.

استفاده از فرمت‌های خام برای ذخیره‌سازی عکس‌ها

درنهایت بهتر است در هنگام ذخیره‌سازی عکس‌ها از فرمت RAW استفاده کنید تا به‌راحتی بتوانید آن را ویرایش کنید. فرمت‌های رایج JPEG امکان ویرایش محدودتری دارند.

عکس‌های بارداری در برف ایده‌های بسیار زیبایی را به وجود می‌آورند.

می‌توانید با همسرتان در برف عکس‌های زیبای دونفره خلق کنید.

 

 

در عکس‌برداری برفی؛ باز بودن موها می‌تواند عکس شما را زیباتر کند.

سعی کنید در این عکس‌ها چانه‌تان به سمت بالا باشد تا گردنتان بیشتر دیده شود، در این صورت نور بیشتری بر روی صورتتان می‌تابد و نگاهتان زیباتر شود.

بدن خود را به‌صورت زاویه‌دار قرار دهید. ایستادن به‌صورت صاف در محیط برفی، عکس زیبایی به وجود نمی‌آورد. اگر به‌صورت نشسته در برف عکس می‌گیرید قوز نکنید و ستون فقراتتان صاف باشد.

 

عکس های سیاه و سفید در برف  بسیار جذاب است، اما بهتر است در ابتدا عکس را به صورت رنگی ثبت کرده و سپس با ابزارها و برنامه ها آن را سیاه و سفید کنید تا کنتراست بیشتر شود.

سعی کنید در برخی عکس‌ها به لنز دوربین نگاه نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.