آموزش خریدوفروش بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتالی معتبر و محبوب است که امروزه بسیار رایج شده و افراد زیادی در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند. در مطالب قبلی در مورد این ارز دیجیتالی صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم در مورد روش‌های خریدوفروش بیت کوین حرف بزنیم؛ شخصی که درزمینهٔ بیت کوین فعالیت می‌کند؛ باید با خریدوفروش آن از طریق روش‌های مطمئن و در زمان مشخص از این معاملات سود به دست بیاورد. روش‌های خریدوفروش بسیاری برای بیت کوین در نظر گرفته شده است اما بیشتر این روش‌ها در کشور ایران مسدود می‌باشد.

روش‌های خریدوفروش بیت کوین

برای خریدوفروش بیت کوین می‌توانید از طریق روش‌های زیادی اقدام کنیم که برخی از این روش‌ها به صورت شخصی و برخی به صورت آنلاین هستند؛ زمانی که قصد دارید بیت کوین بخرید می‌توانید آن را از طریق روش‌های فرعی به دست بیاورید. برخی از این روش‌ها درامد کم و برخی درامد زیادی برای شما به بار می‌آورد. روش‌هایی مانند استخراج بیت کوین و یا  دسترسی به بیتکوین از روش‌های گوناگونی مانند سایت‌های فاست وجود دارد. فاست‌ها در واقع وب سایت‌هایی هستند که به کاربران بیت کوین جایزه می‌دهند با نصب یک برنامه یا مشاهده یک ویدئوی تبلیغاتی بیت‌کوین دریافت کنند. اما اگر قصد دارید بیت کوین بخرید و یا بفروشید؛ بهتر است از روش‌های زیر استفاده کنید.

در خریدوفروش بیت کوین به صورت آنلاین چند روش وجود دارد:

روش بی‌واسطه (که از طریق تجارت آنلاین به یک شخص دیگر انجام می‌شود)

در این روش شما به عنوان فروشنده در یکی از وب‌سایت‌های خریدوفروش بیتکوین ثبت‌نام می‌کنید و بعد از تائید هویت و ثبت‌نام، پیشنهاد فروشتان را ثبت خواهید کرد. در این شرایط وب‌سایت، خریداران را به شما معرفی می‌کند و در نتیجه معامله صورت می‌گیرد و وب سایت نیز اندکی هزینه  به عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد که در ادامه به صورت مفصل آن را توضیح می‌دهیم.

مبادله آنلاین با یک صرافی

در این روش شما وارد یک صرافی آنلاین می‌شوید و بعد از تأیید هویت و ثبت‌نام، بیت کوین خود را با آن صرافی موردنظر به فروش می‌رسانید و یا از آن بیت کوین می‌خرید.

بازارهای همتا به همتا

روش‌های خریدوفروش بیت کوین در ایران

صرافی‌های آنلاین

یکی از راه‌های امن برای خریدوفروش بیت کوین صرافی‌های آنلاین می‌باشد. این سایت‌ها از طریق یک درگاه امن خریداران و فروشنده‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند تا معامله برقرار شود. شما می‌توانید با تأیید هویت در این وب‌سایت‌ها عضو شده و بیت کوین را خریداری یا بفروشید. برای انتخاب یک فروشنده معتبر کافی است به پروفایل آن سر بزنید و در مورد سوابق و اعتبارات آن اطلاعات به دست آورید. در برخی موارد افراد به علت نیازهای ملی، بیت کوین را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند و این می‌تواند یک فرصت عالی برای خرید بیت کوین باشد. در نهایت شما می‌توانید در این وب سایت‌ها آگهی‌هایی برای فروش بیت کوین خود در نظر بگیرید و یا قیمتی را تعیین کرده و در آگهی ذکر کنید که تمایل به خرید بیت کوین با این قیمت را دارید تا خریدار یا فروشنده موردنظر پیدا شود.

وب سایت لوکال بیت کوین، لیست تمام افراد معتبر و مجاز برای خریدوفروش بیت کوین در ایران را در دسترس شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق این وب سایت امن به خریدوفروش بیت کوین بپردازید که در قسمت بعدی ان را توضیح می‌دهیم.

لینک وب سایت لوکال بیت کوین

در این لیست کاربران ایرانی را نشان می‌دهد که قیمت‌های خود را ارائه داده‌اند و شما می‌تواند با انتخاب هر یک از این کاربران اقدام به خریدوفروش بیت کوین کنید.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید؛ ستون اول نام خریدار و یا فروشنده و سپس تعداد تریدهای موفق آن و در نهایت درصد آن به نمایش در آمده است و شما برحسب میزان درصد رضایت کاربران و قیمت بیت کوین ارائه شده توسط این کاربر، می‌توانید به خریدوفروش اقدام کنید.

در ستون دوم نحوه دریافت و پرداخت پول ذکر شده است که گزینه‌ی متفاوتی وجود دارد و بهترین گزینه و محبوب‌ترین آن پرداخت و دریافت پول از طریق بانک‌های داخل ایران است که با گزینه National Bank Transfer مشخص شده است. این شما هستید که بسته به نوع دریافت و پرداخت پول خود می‌توانید این فروشنده‌ها را انتخاب نمایید؛ برخی فروشنده‌ها از چند روش دریافت و پرداخت استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها روش‌های محدودی دارند.

ستون بعدی (Price/BTC) است؛ در این ستون قیمت واحد بیت کوین نوشته می‌شود؛ یعنی کاربر در صورت  انتخاب فرد موردنظر به ازای فروش یا خرید یک بیت کوین باید چقدر پول پرداخت یا دریافت کند. درنهایت در گزینه آخر گزینه Buy یا Sell قرار دارد که در این صورت شما می‌توانید متوجه شوید کدام یک از این کاربرها قصد فروش و کدام یک قصد خرید با قیمت تعیین شده خود را دارند و از این طریق به خریدوفروش بیت کوین اقدام کنید.

در ستون اول دایره‌هایی به رنگ سبز، زرد و قرمز را مشاهده می‌کنید که نشان دهنده آخرین تراکنش آنلاین بوده؛ درصورتی‌که رنگ آن سبز باشد به این معنی است که کاربر موردنظر در چند دقیقه قبل یک تراکنش آنلاین انجام داده و در واقع  فعال‌تر است. رنگ زرد نشان دهنده تراکنش‌ها در نیم ساعت تا چند ساعت گذشته می‌باشد و طوسی به این معنا است که کاربر ظرف یک روز یا چند ورز گذشته فعالیتی نداشته است.

خریدوفروش آسان در سایت لوکال بیت کوین

این سایت یکی از سایت‌های خارجی بسیار معتبر است که تا کنون به عنوان معتبرترین مکان برای خریدوفروش آنلاین بیت کوین تبدیل شده است. امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از این وب سایت برای خریدوفروش بیت کوین استفاده می‌کنند. برای استفاده از این وب سایت از روش‌های زیر اقدام کنید:

ایجاد حساب کاربری

با ایجاد حساب کاربری در سایت لوکال بیت کوین به یکی از امن‌ترین کیف پول‌های آنلاین بیت وین دسترسی پیدا می‌کنید. وارد سایت شده و از قسمت Sign up free  وارد فرم ثبت نام شوید.

پر کردن فرم ثبت نام در سایت لوکال بیت کوین

فرم موردنظر را به صورت دقیق پر می‌کنید و در نهایت یک آدرس ایمیل می‌دهید تا ایمیل تأیید شده برای شما ارسال شود و با کلیک بر روی آن ایمیل شما تأیید خواهد شد. تعیین یوز نیم در فرم ثبت نام همان نام کاربری است که سایر کاربران شما را به آن اسم می‌بینید؛ بنابراین بهتر است از یک اسم ساده و رسمی‌تر استفاده کنید تا کاربران به شما اعتماد بیشتری داشته باشند. این نام کاربری به هیچ عنوان قابل تغییر نمی‌باشد.

تأیید و ویرایش حساب کاربری

حال شما یک حساب کاربری دارید که با تأیید شماره تماس معتبر، نام و فامیل واقعی و سایر مدارک شناسایی در این سایت ثبت شده است. شما می‌توانید مشخصات خود را از قسمت آدمک و پروفایل خود ویرایش کنید. به طور مثال قسمت Basic user information شماره موبایل خود را وارد کرده و در بخش Real Name نام واقعی خود را به صورت کامل ذکر کنید. در بخش Verification تصویر کارت ملی یا گذرنامه خود را قرار دهید.

حال شما یک حساب کاربری در این وب سایت دارید که از این طریق می‌توانید با کاربران دیگر این سایت به خریدوفروش بیت کوین بپردازید. برای خریدوفروش به صفحه اصلی وب سایت لوکال بیتکوین بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. حال به صفحه ابتدایی بروید؛ همان صفحه‌ای که لیست کاربران موجود در وب سایت را به صورت ستون‌هایی نشان می‌دهد. با توجه به میزان فعالیت کاربر موردنظر، قیمت بیت کوین، و قصد خرید یا فروش او، بر روی گزینه buy یا sell فشار دهید و درخواست خود را ارسال نمایید. در این قسمت ضوابط مربوط به فروشنده یا خریدار موردنظر به نمایش در می‌آید که در صورت موافقت می‌توانید وارد مراحل بعدی شوید. البته درصورتی‌که برای اولین بار اقدام به خریدوفروش می‌کنید بهتر است از مبالغ بسیار کم شروع کنید.

نکته مهمی که در مورد این والت های آنلاین باید در نظر بگیرید این است که به مدت طولانی مبالغ بالا را در این والت‌های آنلاین قرار ندهید؛ البته در استفاده از این وب سایت‌ها، مانند هر وب سایت احتمال ریسک وجود دارد و بهتر است با تحقیق و جست‌وجو بیشتر به آن‌ها اعتماد کنید و از ورود به یک باره مبالغ سنگین به این وب سایت‌ها خودداری نمایید. همچنین نوع کاربری که قصد معامله با آن را دارید را از هر نظر بسنجید و با مطالعه پروفایل و اعتبار سنجی او یک فروشنده یا خریدار معتبر پیدا کنید. در نهایت درصورتی‌که در این سایت مورد سو استفاده قرار گرفتید می‌توانید از قابلیت شکایت Dispute استفاده کرده و به صورت رایگان با ارسال مدارک حق خود را بگیرید.

خریدوفروش بیت کوین

اکسچتجرهای غیرمتمرکز

در این روش شما نرم‌افزارهایی را روی سیستم خود نصب می‌کنید. اکسچنجرهایی مانند بیت شیر، کانتر پارتی، بیسکیو و کایبر محبوبیت زیادی دارند. رسالت این نرم‌افزارها در این است که فروشنده‌ها و خریداران بیت کوین را در طی یک بستر امن به هم وصل کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی برنامه‌های کاربردی بسیار زیادتری در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ البته کاربران ایرانی نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند، زیرا فروشگاه معتبر ایرانی در این برنامه‌ها به ثبت نرسیده است؛ اما به مرور بازار این نوع برنامه‌های خریدوفروش بیت کویت بیشتر خواهد شد و فروشگاه‌های ایرانی نیز به آن راه پیدا می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.