اهمیت سئو در کسب و کار

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و یا وب سایت دارید، به احتمال زیاد هدف شما افزایش ترافیک وب سایتتان است. در این راستا سئو بسیار اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا قادر است شما را به این هدفتان برساند. به طور کلی اگر کسب وکار شما در زمینه‌ای است که محصول و خدماتی را ارائه می‌دهید و کاربران برای یافتن اطلاعات مربوط به آن در مرورگرها جست‌وجو می‌کنند؛ سئو باید از اولویت‌های شما باشد. سئو در توسعه کسب و کار شما بسیار مهم و حیاتی است؛ بنابراین باید اهمیت سئو در کسب و کار را جدی گرفته و در راه رسیدن به آن قدم بردارید.

سئو چیست؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جست‌وجو، به تنظیم وب سایت شما بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو می‌پردازد؛ به زبان ساده شما با استفاده از قوانین سئو، مطالبتان را در وب سایت قرار می‌دهید تا مشتریان بالقوه بتوانند به سرعت به آن دست پیدا کنند. SEO بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای دست یابی به ترافیک وب سایت، برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش رتبه موتورهای جستجو نسبت به رقبا می‌باشد.

موتورهای جست‌وجو بر اساس اطلاعات متناسب و مربوط، اطلاعات وب سایت شما را سازماندهی می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید وب سایت شما در جست‌وجوها رتبه بالاتری داشته باشد؛ باید اطلاعات مربوط را با استفاده از سازکارها و قوانین سئو در وب سایتتان قرار دهید.

Google، به عنوان یک موتور جست‌وجو، برای کمک به سازماندهی اطلاعات به برخی خصوصیات متکی است. این خصوصیات شامل کلمات کلیدی، سرعت وب سایت و سازگاری با موبایل و سایر دستگاه‌ها و … می‌باشد. با این حال، بیش از ۲۰۰ عامل وجود دارد که در الگوریتم Google برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها نقش دارد که نمی‌توان به تک تک آن‌ها اشاره کرد. یکی از این موارد کلمات کلیدی است.

کلید واژه‌ها

کلمات کلیدی عبارت یا اصطلاحاتی هستند که کاربران موتور جستجو در نوار جستجو وارد می‌کنند. این عبارات کلیدی از نظر میزان تکرار، قرار گیری در عناوین، نام تصاویر و تگ‌ها اهمیت پیدا کرده و تقویت می‌شوند. بنابراین به منظور سازماندهی اطلاعات و جذاب بودن مطالب برای موتورهای جست‌وجو، از کلمات کلیدی استفاده کنید. البته مراقب باشید تکرار یک واژه کلیدی می‌تواند بر روی سئو تأثیر مثبت بگذارد؛ اما تکرار بیش از اندازه آن بر خوانایی مطلب شما تأثیر منفی می‌گذارد.

اهمیت سئو در کسب و کار

۹۰.۸۸ درصد از صفحات گوگل نامرئی هستند

بدون سئو صفحه وب سایت شما نامرئی است؛ یکی از مهم‌ترین کارکردهای سئو در کسب‌وکارها افزایش دسترسی کاربران به وب سایت شما است؛ هرچه قدر در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بهتری داشته باشید؛ احتمال اینکه کاربران روی وب سایت شما کلیک کرده و وارد شوند افزایش می‌یابد. بنابراین هر چه قدر در سئو بیشتر سرمایه‌گذاری کنید؛ احتمال دیده شدن شما زیادتر می‌شود و درنتیجه مصرف‌کنندگان زیادتری به وب سایت و کسب و کار شما مراجعه خواهند کرد.

سئو ترافیک سایت شما را زیادتر می‌کند

افزایش ترافیک وب سایت یکی از اهداف مهم سئو است؛ حدود ۳۳ درصد از کلیک‌ها وارد سایت‌های صفحه نخست نتایج می‌شوند و ۵ وب سایتی که در ابتدا صفحه نشان داده می‌شوند تا میزان ۷۵ درصد از کلیک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین این نتایج نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در سئو باعث می‌شود مصرف‌کننده بیشتری وارد وب سایت شما شود و به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. شما با سرمایه گذری در سئو می‌توانید کسب و کار خود را در ۵ رتبه ابتدایی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار داده و با تلاش بیشتر به رتبه نخست بروید.

اهمیت سئو در کسب و کار

قدرت کسب و کار شما با استفاده از سئو افزایش می‌یابد

مفهوم قدرت و اقتدار در سئو بسیار اهمیت پیدا کرده است و امروزه به آن توجه بیشتری می‌شود. قدرت و اقتدار وب سایت شما به معنای اعتماد بیشتر، کیفیت بالاتر و اطلاعات مرتبط‌تر است؛ هر چه سایت شما قدرت بیشتری داشته باشد؛ یعنی کیفیت مطالب به کار گرفته در آن زیادتر است و مطالب مرتبط هستند؛ این عوامل همگی در سئو در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین سئو می‌تواند اقتدار سایت و کسب و کار شما را زیادتر کرده و به مرور باعث شود کاربران بیشتری به کسب و کار شما اعتماد کنند و به محض مشاهده نام وب سایتان وارد آن شوند.

با سرمایه گذاری در سئو تجربه کاربر بهتر شده و در نتیجه کسب و کار شما پیشرفت می‌کند

وقتی یک کاربر در استفاده از وب سایت شما، تجربه خوب و راحت‌تری داشته باشد و در مدت زمان کم بتواند به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کند؛ در جست‌وجوهای بعدی نیز وارد وب سایت شما می‌شود و این امر به پیشرفت کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به طور مثال راه اندازی AMP به منظور بارگذاری سریع صفحات وب سایت در گوشی‌های تلفن همراه، به افزایش رتبه‌بندی و ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند و در نتیجه کسب و کار شما را  ارتقا می‌بخشد.

باعث رشد کسب و کار می‌شود

یکی دیگر از دلایلی که باید از سئو در کسب و کار خود استفاده کنید؛ رشد و ترقی کسب و کار و رسیدن به اهداف آینده است؛ سئو می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود روابط بهتری برقرار کنید؛ تجربه مشتری را بهبود بخشیده و اقتدار خود را زیادتر کنید؛ این عوامل کم‌کم به فروش محصولات و ارائه خدمات شما کمک خواهد کرد و درنهایت کسب و کار شما را رونق بخشیده و باعث رشد آن می‌شود.

اهمیت سئو در کسب و کار

از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید

رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به قابل اعتمادترین پایگاه داده‌ هستند. در حقیقت، SEO و Media Social دست در دست هم به بهبود کسب و کار، شهرت اعتبار و دیده شدن آن کمک می‌کنند. کسب‌وکارهایی که معمولاً توسط دوستان یا اقوام از طریق اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی توصیه می‌شوند؛ از ترافیک بهتری برخوردارند و فروش آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

پیشرفت اقتصادی در کسب و کار با استفاده از سئو صورت می‌گیرد

درصورتی‌که در کسب و کار خود از سئو استفاده کرده و بر روی آن سرمایه گذاری کنید؛ در بلندمدت شاهد رشد اقتصادی می‌شوید. یکی از این عواملی که رشد اقتصادی کسب و کار شما را نشان می‌دهد؛ نرخ بازگشت سرمایه بیشتر است که در کسب‌وکارهای مذکور ۱۴.۶ درصد بیشتر از سایرین است.

سئو نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی ارزان‌تر است

شما می‌توانید با رعایت سئو و سرمایه گذاری آن در کسب و کار خود به حجم زیادی از مشتریان دسترسی داشته باشید. مشتریانی که از قسمت‌های مختلف جهان و با زبان‌های مختلفی در حال جست‌وجو هستند. درصورتی‌که از روش‌های دیگر بازاریابی استفاده کنید باید هزینه زیادی بپردازید؛ اما سئو می‌تواند به آسانی و با هزینه کم سیل عظیمی از مصرف‌کنندگان را وارد وب سایت و کسب و کار شما کند.

اهمیت سئو در کسب و کار

کلام آخر…

همان‌طور که می‌دانید، SEO یک کار پیچیده است که به تکنیک‌های مختلف نیاز دارد. علاوه بر این، با ظهور فن‌آوری‌های جدید، رفتار مصرف‌کننده نیز تغییر خواهد کرد و موتورهای جست‌وجو نیز الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهند. بنابراین همان قدر که استفاده از سئو اهمیت دارد باید در این راه به روز باشید و از دانش‌های روز دنیا استفاده کنید. سئو می‌تواند به کسب و کار شما  کمک کند تا به اهداف کاری‌تان از جمله توسعه برند، افزایش ترافیک، ارتقا تجربه مشتری، فروش بیشتر و … دست پیدا کنید. بنابراین باید درک کاملی از سئو داشته باشید و آن را در کسب و کار خود به کار گیرید.

منبع: وب سافت

1 نظر
  1. Ali می گوید

    با سلام y9prim دارم، دو یا سه مرتبه تابحال بروز شده، و الان اندروید ۱۰ هس، یه مشکلی بعد از اولین بروزرسانیش پیش آمد و اونم اینکه حسگرش غیر فعال شده؟ اگه میدونین و میتونین ممنون میشم راهنماییم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.