بهترین زمان برای ورزش بدنسازی

بدنسازی استفاده هوشمندانه از تمرین‌های استقامتی و سرعتی برای کنترل و توسعه سیستم عضلانی یک فرد است. بدنسازی به معنی تامین مقاومت و عضلانی کردن ماهیچه‌های بدن می‌باشد. اما بهترین زمان برای ورزش بدنسازی چه زمان‌هایی است با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بهترین زمان برای ورزش بدنسازی

در صبح سطح هورمون تستسترون در ماکسیمم مقدار خود قرار دارد اما بدن هنوز دمای پایینی دارد و همچنین سطح هوشیاری مغز بستگی به میزان این هورمون دارد. در بعدازظهر تلورانس گیرنده‌های درد در بدن بیشتر است. در طول بعدازظهر و این بازه زمانی مغز افراد به تعادل عملکرد ذهنی و فیزیکی بدن اشاره می‌کند، پس بعدازظهر بهترین زمان برای شکستن استقامت بدن با استفاده از تکنیک‌های بدنسازی می‌باشد زیرا بدن در این زمان برای تمرینات شدید در بهترین حالت قرار دارد. در حالی که تمرینات صبحگاهی به بدن فشار بسیاری وارد می‌کنند اما در عصر هنگام، زمان مناسبی برای زدن رکورد در بدنسازی است زیرا فشار خون و عملکرد وی در بهترین حالت قرار دارند و شما می‌توانید بدنسازی را در بالاترین حد ممکن انجام دهید. این در صورتی است که اگر روزتان را با یک ورزش پیاده روی سبک شروع کرده باشید در عصر برای یک تمرین کامل و پرقدرت در بدنسازی کاملا آماده هستید و اگر روز خود را در حالت نشستن پشت میز کار شروع کرده باشید؛ یک جلسه تمرینی عصرگاهی به شما این امکان را می‌دهد که با یک محدودیت بدنی و خستگی به سراغ ورزش باشگاهی بروید و تنها استرس‌های یک روز کاری را از سر خود پاک کنید.

“اگر هدف شما این است که ورزش بدنسازی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید و عضله سازی کنید بهترین زمان برای تمرین برای شما تمرین عصرگاهی است”. بعد از تمرین باید مدتی را به استراحت و خنک شدن بدن اختصاص دهید تا از نظر جسمی و روحی برای شب آماده باشید. نحوه انجام این آمادگی و سرد سازی کاملا به خودتان بستگی دارد. می‌توانید با یک قدم زدن، حرکات کششی، سونا، شنا و سایر فعالیت‌ها این کار را انجام دهید. مهم این است که در کدام ورزش می‌توانید استراحت بیشتری به قلب بدهید و در کدام ورزش آرامش بیشتری کسب می‌کنید انتخاب با خودتان است اما اگر یک فرد سحرخیز هستید که زمان بندی کارتان بیشتر در عصرها و شب‌هنگام است بهتر است که بدنسازی را در همان صبح زود و پس از یک نرمش صبحگاهی و یا پیاده روی سبک انجام دهید. بنابراین هر کسی زبان بدنی متفاوتی دارد که برای شناسایی بهتر آن و اینکه چه زمانی بدن شما تمایل به ورزش کردن دارد هر دو حالت را امتحان کنید تا دریابید که چه زمانی بهترین زمان برای انجام ورزش بدنسازی است. تمرینات قدرتی صبحگاهی موجب عملکرد بهتر سیستم قلبی عروقی و تقویت ماهیچه‌های قلب می‌شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

مدت زمان تمرین بدنسازی برای حجم

جوانب مثبت بدنسازی صبحگاهی

۱- انجام تمرینات ورزشی در هنگام صبح و زمانی که تازه از خواب بیدار شده‌اید نه تنها به شروع فعالیت اندام‌های بدنی و آماده سازی بدن برای انجام کارهای روزانه کمک می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری در شب به خواب روید و آن را به پایان برسانید.

۲- ورزش در اوایل صبح می‌تواند به افزایش سطح انرژی در بعدازظهر کمک کند و بدن در اواسط ظهر به بهترین وجه عملکرد خود را ارائه می‌دهد. مطالعات بسیاری نشان دادند که انجام یک تمرین ورزشی در هنگام صبح می‌تواند به بالا رفتن سطح انرژی و استقامت بدنی در روز کمک کند.

۳- چربی سوزی پس از انجام تمرینات ورزشی در صبح در بدن بهتر انجام می‌شود زیرا ورزش در صبح متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد در نتیجه باعث می‌شود کالری در روز بیشتر سوزانده شود.

۴- اگر تمایل دارید که در صبح ورزش کنید تنها حرکات کوتاه‌تر و کششی‌تر را در صبح انجام برسانید و انجام حرکات وزنی را به عصر موکول کنید.

حتماً قبل از انجام ورزش در صبح یک صبحانه مفصل میل کنید تا به بدن در حالت ناشتا آسیبی وارد نشود و عضله سازی نیز انجام شود.

بهترین زمان برای ورزش بدنسازی

جوانب مثبت بدنسازی در عصر

۱- بر اساس یافته‌های تحقیقاتی در مورد زمان انجام فعالیت‌های بدنسازی این نکته ثابت شده است که انجام تمرینات سخت و کششی در عضله سازی و افزایش حجم عضلات در هنگام عصر بسیار موثرتر از هنگام صبح است.

۲- افزایش سطح تستوسترون به کورتیزول در هنگام عصر در بدن منجر به شکسته شدن انرژی موجود در سلول‌های اندام‌ها و بافت‌های بدن و افزایش حالت آنابولیک بدن و در نتیجه عضله سازی می‌گردد.

۳- انجام ورزش بدنسازی و تمرینات با وزنه در هنگام عصر با کاهش احتمال حمله قلبی تنفسی و افزایش عملکرد مثبت قلب و ریه همراه است ضربه بدن به اندام‌ها آسیب کمتری وارد می‌کند.

تنها ایراد انجام حرکات ورزشی سنگین در عصر، احتمال خستگی و کوفتگی بیش از حد بدن در صورت سرد نکردن بدن پس از انجام حرکات است که منجر به بدن درد و بی‌خوابی شبانه می‌گردد.

منبع: The best time for bodybuilding

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.