بهترین زمان برای طناب زدن

یکی از لذت بخش‌ترین ورزش‌ها در دنیا طناب زدن است، برای طناب زدن فقط به یک طناب نیاز دارید. طناب زدن دارای خواص درمانی فوق العاده‌ای برای سلامتی بدن است برای طناب زدن صحیح باید فضای مناسب و طناب استاندارد داشته باشید (فضای اطراف شما باید کاملا خالی باشد تا تنها به جایی گیر نکند). در این مطلب قصد داریم بهترین زمان برای طناب زدن را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین زمان برای طناب زدن

بهترین زمان برای سرحال شدن هنگام صبح است که باعث تقویت جسم و ایجاد نشاط و سرزندگی به دلیل ترشح ماده اندروفین در بدن می‌شود.

طناب زدن ناشتا یا شکم پر؟

طناب زنی ناشتا و با شکم خالی و یا با شکم پر یکی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از زنان را به خود مشغول کرده است اگر قبل از خوردن صبحانه طناب بزنید ممکن است در حین طناب زدن انرژی کافی نداشته باشید، البته نیازی به خوردن صبحانه بسیار سنگین نیست، چون حس و حال ورزش را از دست می‌دهید پس فقط کافی است به اندازه صبحانه میل کنید که انرژی کافی برای طناب زنی را داشته باشید.

طناب زدن صبح ناشتا

روزانه چقدر باید طناب بزنیم؟

طناب زدن می‌تواند از قلب و ریه‌های شما به خوبی محافظت کند اما میزان و تعداد طناب زدن بستگی به هدف شما از طناب زدن دارد، برای به دست آوردن بهترین نتیجه از طناب زدن و حفظ سلامتی حداقل برای نیم ساعت ۵ روز در هفته طناب بزنید.

طناب زدن چه فایده‌ای برای سلامتی بدن دارد؟

یک تمرین قلبی عروقی مانند طناب زدن می‌تواند از مزایای جدی برخوردار باشد؛ از کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی گرفته تا بهبود گردش خون و عملکرد ریه‌ها، بهبود و اندازه گیری کلسترول، تنظیم سطح قند خون و کاهش التهاب حتی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک تقویت کننده طبیعی عمل کند. وزارت بهداشت توصیه می‌کند هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش طناب زنی را انجام دهید. با توجه به شدت تمرین ممکن است در بیشتر روزهای هفته ۱۵ تا۳۰ دقیقه طناب زنی کنید. همه افراد برای انجام یک طناب زنی مداوم و پرشور هماهنگی لازم را ندارند اگر علاقه به طناب زنی دارید می‌توانید در اکثر روزها ۳۰ دقیقه طناب زنی را هدف خود قرار دهید.

برخی از تمرینات خوب که می‌توانید با طناب زدن ترکیب کنید دوچرخه سواری، شنا و پیاده روی است.

فواید طناب زنی برای بدن

فواید طناب زنی برای بدن

۱. طناب زدن باعث کاهش وزن می‌شود
موسسه ملی قلب، ریه و خون توصیه می‌کند که با ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طناب زنی ۳ تا ۵ روز در هفته می‌توانید افزایش وزن را از بین برده و وزن خود را به تعادل برسانید.

۲. طناب زنی تراکم استخوان را افزایش می‌دهد
یکی از مزایای طناب زدن افزایش تراکم استخوان است طناب زدن حدود ۲۰ بار در روز مزایای استخوان سازی بیشتری نسبت به دویدن دارد با افزایش سن، تراکم استخوان بدن کاهش می‌یابد بنابراین باید استخوان‌هایمان را قوی نگه داریم.

۳. طناب زدن در صبح به مغز تمرین می‌دهد و آن را برای یک روز سخت آماده می‌کند
مزایای طناب زنی فقط به بدن و ظاهر بیرونی محدود نمی‌شود بلکه به مغز نیز کمک می‌کند. طناب زنی به پیشرفت نیمکره چپ و راست مغز کمک می‌کند و مهارت خواندن، حافظه و گاهی زندگی فرد را بهبود می‌بخشد.

۴. عضلات را تقویت می‌کند و تعادل را بهبود می‌بخشد
طناب زنی فقط مخصوص بوکسورها نیست، این ورزش برای هر فردی و در هر مکانی مناسب است و می‌تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی و افزایش قدرت، هماهنگی، تعادل، چابکی، سرعت، آمادگی قلبی عروقی به شما کمک کند. پس از تسلط یافتن در طناب زنی متوجه می‌شوید که در پاهای خود سبکتر هستید. اگر در هر دقیقه بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ طناب بزنید در هر ساعت ۷۲۰ کالری می‌سوزانید و این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزش‌هایی مانند تنیس و والیبال است.

منبع: how to jump rope

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.